Wat is de naam van dit soort netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cognos

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo,

Mijn vraag:

Je hebt een aantal computers (4 a 5 ) en 1 'hoofd' computer. Van daaruit gebeurd alles. Bij de andere 4/5 pc staat telkens een 'bakje' (Officestation). Alles is verbonden met elkaar.

Hoe heet zo iets ?

Schoolvraag? Maar wat bedoel je met "bakje" en "officestation"? Dit zijn niet echt officiele benamingen voor hardware in een netwerk. Normaal heb je client/server netwerken of peer to peer netwerken. Of heb je het over terminals in een netwerk?

Ik ben niet op school.. het is vakantie. als iemand kan helpen. bedankt.

ik ben al wat ouder dan een schoolstudent. er zomaar vanuitgaan dat ik een schoolstudent(je) bent is niet echt beleefd.

Met 'bakje" bedoel ik een zwart iets waar je uitgangen hebt voor muis, scherm, netwerk of internet kabel.

misschien kun je het vergelijken met pc die staan in een calcenter maar die zijn dan los van elkaar denk ik. Hier heb k gezien dat er bij elke scherm een 'bakje' is.

Wat de benaming voor zo'n netwerk is zou ik zo niet weten (mocht het al een naam hebben)

Maar wat jij schetst is werken met terminals en terminal server.

Je zou dan, volgens Microsoft, kunnen spreken van een server based netwerk (Server Based Computing). Maar of dit DE officiele benaming is...

Er wordt ook wel gesproken van een Citrix-netwerk (is naam van fabrikant) met Thin Clients. Bedoel je dat?

Plaatje is niet helemaal duidelijk, maar het lijkt idd op een thin client. Zit geen harde schijf in, alleen kaarten en poorten

Volgens onze serverbeheerder is het inderdaad een server based netwerk.

Bedankt voor het navragen en voor jullie snelle hulp, allemaal!

groeten! : )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan