wat is de snelste cpu die ik op dit moederbord kan plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
het is een socket A, kweetnie wat voor info je nog nodig hebt, maar nu zit er een amd athlon xp 1700+(1,5 ghz) in. zou een 64 bit hier ook in gaan? ik zou namelijk CS: CZ willen spelen, maar ik vrees dat mijn cpu te traag zal zijn:confused:

op een socket a kan je dus geen amd64 in zetten.
amd 64 zijn er in 2 varianten socket 754 en socket 939.
dus als je een 64 amd wil zou je ook een ander mobo,
moeten kopen

k, maar dat zal ik dus niet doen:) dan wacht ik wel nog een tijdje, maar op deze pc zou ik tog wel een snellere cpu willen plaatsen, wat is het maximum dat hierop kan?

zal je toch even je info moeten posten.
zo als merk mobo

Dan zal je het merk en type van het moederbord moeten vertellen.

PCCHIPS M825VXX

:edit: raar: ik keek juist in mijn bios en daar stond bij CPU type: 2900A+:confused: je zou zo gaan denken dat ik maar 60 procent van mijn processor benut:o als dit zo zou zijn en ik kan het oplossen dan hoeft die nieuwe cpu niet meer:p maar hoe moet ik dit oplossen:confused: ook volgens everest is mijn originele CPU FSB 133 mhz en er voor staat er 100,00 mhz:o is ie underclocked mijn pc? en bij bios staat er dat het bios meer dan 2 jaar oud is en dat ik moet een bios update doen. zou dit dan helpen? los hiervan ook: bij agp aperture size in bios stond er 64 mb terwijl mijn videokaart 128 is, ik heb dit veranderd: betekent dit dat ik al die tijd maar met 64 mb werkte:(

ik geloof dat mijn pc serieus underclocked is:D

Laatst bewerkt:
Een 1700+ heeft een instelling van 133/33 in bios

geheugen op 266 (eventueel mag 333 of 400 als het geheugen dit ondersteund echter de processor heeft er niets aan)

AGP aperture size is de hoeveelheid SYSTEEMgeheugen die gereserveerd wordt voor graphics. Niet een videokaart issue

Een amd 2900+ bestaat niet, sorry

Dat moederbord ondersteund maximaal een 2600+ op 266 bussnelheid, ik twijfel of hij een 333 (barton) proc kan hebben

succes

Laatst bewerkt:
dus deze zou het maximum zijn die ik erin kan steken?

http://nieuw.nl/se8/uitgebrzoek.htm...extendedSearch=yes&dest-res.x=16&dest-res.y=9
(de vierde)
en deze niet:(

http://www.perfect-systems.be/info.asp?info=51722

zou het de moeite zijn moest ik upgraden van mijn 1700+ naar een 2600+? ik zou namelijk binnenkort nog san andreas op deze pc willen spelen(op zo goed mogelijk beeld:))

is de FSB die ik nu heb zitten 100mhz?

en als ik nieuw ramgeheugen zou kopen, wat is het snelste dat ik kan kopen(me moederbord ondersteunt maximum 2*512, wat ik dan ook zou kopen, heb nu 2*256)

Laatst bewerkt:
Ik weet alleen dat dit moederbord de 266 bus snelheidsversie van de 2600+ aan kan, de 333mhz die genoemd zijn in de advertentie van hij MISSCHIEN aan na biosupdate maar ik denk van niet. Een ander moederbord is toch wel aan te raden indien die 2600+ met 333 bus de enige is die te krijgen valt: die 2600+ komt nl. in 3 smaken: 266 bus, 266 met 512kb cache en 333mhz.

alleen de eerste twee komen in aanmerking maar zijn helaas volgens mij vrijwel nergens meer te krijgen

512 totaal is nu wel ok, 1024 is beter, maar een snellere processor met waarschijnlijk dito moederbord is eerder aan de orde

vr. gr

ramgeheugen zal tog nodig zijn: zootycoon 2 zit namelijk voortdurend te swappen met mijn 512 megabyte ram:confused: waardoor het beeld ongelooflijk schokt

maar volgens jou dus een heel nieuw moederbord en processor???

Het probleem zit hem in de chipset kt266 die zoals de naam zegt een bussnelheid van 133mhz DDR ondersteund oftewel 266. Er zijn Athlons 2600+ met die snelheid gemaakt maar ze zijn niet meer normaal in de winkel te koop. De opvolger van deze, de Athlon 2600+ 333 wel. Maar die werkt niet of draait te langzaam op je moederbord.

Dus ik adviseer inderdaad een nieuw moederbord erbij te nemen, een laatste model socket A moederbord zijn te koop vanaf een euro of 50 en ondersteunen alle processoren op socket A vanaf een 800mhz en ook pc3200 geheugen

succes

ik zal tog eens vragen naar die processor. maar als ik dan tog zou proberen degene met 333 mhz te kopen(die uiteraard duurder is:() zal die dan op dezelfde snelheid lopen als degene met 266 mhz of nog trager?(of juist sneller:p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan