wat is dit nu weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
krijg net een melding (zie attachment) wat kan ik hier aan doen????? En kan dit kwaad???

Bijlage toevoegen:
De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn

Toegestaande bestands extenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

gaat niet lukken ....

Kreeg in ieder geval een berichtje, dat er een nieuw soort spam berichten zijn. Deze worden gezonden via open poorten op de pc , en dat er geen juridische procedures tegen zijn. de enige manier is software instaleren van : http://protectmyconnection.com

Totaal onzin om daar een programma voor te installeren.

Ga naar configuratiescherm, systeembeheer en dan services. Schakel dan messenger uit

Ga naar configuratiescherm, systeembeheer en dan services. Schakel dan messenger uit

onder systeembeheer zie ik geen services staan

Welk besturingssysteem?

Maar begrijp ik goed dat je de popups niet krijgt maar je alleen maar een link naar dat programma hebt gekregen?

Die popups gelden (voor zover ik weet) alleen voor nt gerelateerde besturingssystemen en daar vallen win9x/ME niet onder

ik heb XP.

Ik kreeg dit bericht net als pop up, met daarin de url als link

Heb je XP home?

Daar weet ik niet waar je het dan uit kan zetten

hierin staat ook wat M@rio zegt om het uit te schakelen maar zoals ik al zei zie ik geen services staan. Iemand een idee waar ik het kan vinden in Win XP home

Probeer dit eens:

Start > Uitvoeren > Type services.msc en klik ok

In Xp Home: Start > Confuguratiescherm > Systeembeheer > Services > Messenger. Op messenger dubbelklik en vervolgens deze uitschakelen! zoals M@rio al zei. ( daar zou die moeten staan!)

Probeer eens wat Jozo geschreven heeft. Heb hetzelfde net op google gelezen

Geplaatst door l.slaats.
In Xp Home: Start > Confuguratiescherm > Systeembeheer > Services > Messenger. Op messenger dubbelklik en vervolgens deze uitschakelen! zoals M@rio al zei. ( daar zou die moeten staan!)

In Home blijkbaar niet

Pop-up-vensters uitschakelen in Windows XP
Hoewel dit niets met MSN Messenger te maken heeft, nemen we deze vraag toch op in de FAQ omdat ze regelmatig terugkomt en lijkt op een verschijnsel van MSN Messenger.

Gebruikers van Windows XP kunnen via de messenger service zogenaamde messenger berichten ontvangen die de vorm van een pop-up aannemen. De messenger service kan bijvoorbeeld gebruikt worden om gebruikers te verwittigen bij netwerkproblemen. Dit systeem blijkt gevoelig voor misbruik zodat je ook andere onzinnige berichten zou kunnen ontvangen.

Je kan deze service uitzetten, waardoor je hier geen last meer van hebt. Deze oplossing werkt in Windows XP:

Ga naar start en kies uitvoeren.
Type: services.msc en geef enter.
In het programma dat opent, geef je tab.
Je komt in een lijst met alle services; type nu de letter m om naar de messenger service te gaan.
Druk op de context toets of shift-f10 en kies eigenschappen.
Tab nu naar "startup type". Dit staat waarschijnlijk op automatisch.
Zet dit op uitgeschakeld en tab naar OK.
Sluit het programma en nu zou de Messenger service niet meer opgestart mogen worden bij het herstarten van de computer.

Hey Jozo,

Top tipje...
Hoe kom je aan deze kennis? Is er ook een manier om van de rest van de lijst die hierin staat te achterhalen wat het is en doet en of het goed is om eea uit te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan