Wat is dit voor prog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellepc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen maar zet hem hier maar neer :P
Niet echt een belangrijke vraag.. maar tog:

ik krijg de laatste tijd meldingen van windows-beveiliging over csrss, maar ik weet niet wat dit is, daarom heb ik maar op 'later vragen' geklikt..

2v2ia9l.jpg

maar nu kwam ook deze melding:

2ia7d3a.jpg

dus ik dacht ik ga het maar even vragen ;) nogmaals geen belangrijke vraag, maar zou wel is even willen weten waar ik op moet klikken voordat het straks een virus is en ik op toestaan klik ofso. (er zijn trouwens 3 csrss.exe's actief in processen)

MVG, Jelle

Zat net ook even te google'n nadat ik deze vraag had gepost.. en las toen ook ergens dat het een trojan kon zijn.. maar het ook een windows onderdeel of wat is, hetzelfde dus ongeveer waarvan jij me nu de link geeft ;).. maar het probleem is dat ik niet weet welke csrss.exe ik heb :P de trojan of het goede

en hier screentje van taakbeheer:

2jafgc9.jpg

Zat net ook even te google'n nadat ik deze vraag had gepost.. en las toen ook ergens dat het een trojan kon zijn.. maar het ook een windows onderdeel of wat is, hetzelfde dus ongeveer waarvan jij me nu de link geeft ;).. maar het probleem is dat ik niet weet welke csrss.exe ik heb :P de trojan of het goede

en hier screentje van taakbeheer:

2jafgc9.jpg

de versie van System is volgens mij van het systeem, waar jelle achter staat kun je uitzetten.

Kijk eens in msconfig of dat ook wordt mee opgestart. en waar ze staan

Kan die 2 waar Jelle achter staat niet uitschakelen :( : dan komt er : 'dit is een essientieel systeem bla bla bla bla bla........'
en als ik via msconfig kijk, word het indderdaad mee opgestart. Er staat:
In de kolom: Item voor opstarten staat:
Code:
csrss
bij kolom 'opdracht' staat:
Code:
C:\Program Files\csrss.exe
in kolom 'lokatie staat'
Code:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kan die 2 waar Jelle achter staat niet uitschakelen :( : dan komt er : 'dit is een essientieel systeem bla bla bla bla bla........'
en als ik via msconfig kijk, word het indderdaad mee opgestart. Er staat:
In de kolom: Item voor opstarten staat:
Code:
csrss
bij kolom 'opdracht' staat:
Code:
C:\Program Files\csrss.exe
in kolom 'lokatie staat'
Code:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Probeer die eens te verwijderen?

bartwebdisign, bedoel je het vinkje weghalen bij msconfig, of het deleten bij program files?

en ErpCity op een of andere manier kan ik maar niet op die site komen.. als ik naar superanti-spyware.com ga sluit me browser meteen af. Misschien kan dit komen door een mogelijk virus op me computer die dit blokkeert ofzo? ook had ik Malwarebytes 'antimalware maar als ik die opstart zie ik hem 0,1 seconden ofzo en dan is hij weer weg.
Dit is een ander topic van mij, daar gaf iemand me ook al de link, maar toen deed hij het dus ook niet.. ik denk dat het miss de oorzaak is van een virus ??

Ik kon ineens weer op MBAM en heb hem toen even laten scannen, en kan nu ook weer op superantispyware.com .. maar krijg een error met het installeren ervan: Iets met error 1500

dit is niet van de fout bij superantispyware maar heb het ook met andere programma's heel vervelend.. overal error 1500 en dan zecht hij dat er al een installatie bezig is terwijl dat niet zo is.. ?

10ftitk.jpg

Ik denk dat je je computer het beste kunt herinstalleren.

Beveilig je computer dan wel met een virusscanner en evt spyware scanner.

PC opnieuw geinstalleerd ;)
Iedereen bedankt voor ze hulp

Deze vraag is nu opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan