wat is dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
ik heb win xp en werk met word 97.
als ik een doc open dan krijg ik steeds de melding
het document word gebruikt door e de waele.
wilt u een copie maken?
dit komt waarschijnlijk door dat ik nu op xp draai en het eerst door een ander is gebruikt?
hoe kan ik dit veranderen?
e de waele
 
mogelijk is er een tijdelijk bestand geopend. Gebeurt het bij ELK document dat je opent ?
 
als het bij ELK bestand in ALLE Office-applicaties gebeurt, dan zou ik ernstig overwegen om Office eens te herinstalleren.....................
 
Misschien helpt het om de programma's manueel terug te registreren met de optie /regserver. voor Excel zal dat commando er ongeveer zo uit zien:
Code:
"c:\program files\microsoft office\office\excel.exe" /regserver
De quotes zijn noodzakelijk, het pad moet eventueel aangepast worden.
 
ik heb dit al eens volledig terug geinstalleerd maar dat mocht niet baten.
als ik kijk bij auteur staat daar een andere naam.
zou dat er iets mee te maken hebben
e de waele
 
ik werk al heel, heel erg lang met Office-applicaties, vanaf Dos 6.0 eigenlijk al (toen bestond Office nog niet eens...........) en de melding die jij krijgt heb ik wel eens gehad, maar dan alleen als er even wat mis ging in een office-applicatie en ik bijvoorbeeld probeerde een bestand te verwijderen in de verkenner terwijl dat bestand ook nog geopend was. DAN krijg je o.a. dit soort meldingen. Er zijn nog enkele andere siutaties waarin dit spontaan gebeurt, maar het is zeker geen "dagelijkse kost".

Als jij ECHT zeker weet dat het met al je bestanden in alle Office applicaties gebeurt, dan is er iets goed mis !!!

De enige andere oorzaak zou nog gelegen kunnen zijn in het feit dat je bij het opmaken / beveiligen van een bestand, zodanige instructies meegeeft dat je het zelf een volgende keer bij het openen niet mag bewerken o.i.d.

Doe eens een test: open Word, type van mijn part de letters A,B,C en sla dit document eens op als :

"bestand opslaan als" test.doc

Sluit Word, open Word weer en roep het bestand op?
Doet 'ie het goed ?
 
ik heb de test gedaan en het is niet goed hij geeft steeds de melding
'doc wordt gebruikt door e de waele wilt u een copie maken?
e de waele
 
Wat heb je in Word staan bij Extra/Opties op het tabblad Opskaan?
 
ik heb gekeken en er staat aangevinkt
snel opslaan.
opslaan op achtergrond.
elke 1 minuten autoherstel inormatie opslaan.
ver is er niets aangevinkt
 
Waarschijnlijk is het sjabloon normal.dot corrupt. Spoor het op met de verkenner en hernoem het naar normal.dot.oud.

Groetjes,
Bennie
 
Voor zover ik weet is worden bij de optie snel opslaan alleen wijzigingen opgeslagen en niet het hele document. Zou hij dan soms het document bezet houden. Probeer eens wat er gebeurt als je dit weghaalt. Dan slaat ie namelijk het hele document op en geeft hij het misschien wel vrij.
 
Hier staat trouwens ook nog je foutmelding vermeld.

Groetjes,
Bennie
 
de optie van Wim is overigens een hele goeie (ik had er nog niet aan gedacht):D :

Spoor de normal.dot van Word eens op en knikker 'm weg. Bij een volgende Wordopstart wordt 'ie gewoon weer aangemaakt. De Normal.dot is idd ook heel vaak een bron van problemen.
 
als ik het vinkje bij snel opslaan weg haal en ik start dan weer op dan staat het vinkje er weer terug??
 
hoe kan ik weten dat ik de juiste normal.dot van word
te pakken heb en geen andere.
e de waele
 
Als het goed is, heb je er maar één. Zo, nee hernoem ze dan allemaal. Maar kijk naar mijn link!

Groetjes,
Bennie
 
Als het goed is vind je er maximaal één per gebruiker.
 
Hernoem ze allemaal maar (verander de laatste letter of zo) en start Word opnieuw.

'k sluit niet uit dat DAAR (meere dot's) je probleem blijkt te zitten.....................
 
waar kan ik normal.dot vinden
als ik kijk bij zoeken vind hij deze niet?
edw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan