Wat is dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Medion Usb RF Remote Receiver.

remote.jpg

oké, ik ga de eigenaar vragen of die in het bezit is van een afstandsbediening.

Thanx:)

Kun je je hele huis bedienen, kijk hier eens, b.v.:D

Er zijn bijna overal plugins voor, Winamp, b.v., ook de Niveus config files voor XP MCE zijn handig, ook te gebruiken in WMP.

Kijk maar in mijn system.

Dit is de afstandsbediening die er bij hoort. Gebruik hem zelf eigenlijk nooit, maar ik kan me voor stellen als je de pc in de woonkamer hebt staan aangesloten op je tv dat het wel handig kan zijn.
afyq0.jpg

Ik heb de orginele drivers als iemand interesse heeft.

Laatst bewerkt:
Ok, de ontvanger zin in de usb poort, de batterijen in de AB en de Winamp plugin is geinstalleerd.

Ik heb in winamp aangegeven dat het volgende nummer moet komen wanneer ik de Channel+ knop indruk.

Dat gebeurt dus niet. Ook andere toetseen schijn ik niet inte kunnen stellen, dat wil zeggen; ik kan ze wel instellen maar het resultaat blijft uit.

Heb de zaak eens aangesloten om te kijken wat ik er mee kan (nog niet veel op dit moment...)

Ik heb ook een test programma. Stuur me even een prive bericht en ik mail het als je interesse hebt. (onderwerp/Titel: medion afstandsbediening)

Gebruik je de Niveus driver?
Ook de X10 driver geinstalleerd?
Tevens de X10 plugin voor winamp geinstalleerd? en die ook geconfigureerd?

Oké dit is wat ik onder tussen weet (hopelijk allemaal juist).
De afstandbediening werkt in principe alleen met de Medion Power Cinema software.
Op de site van Medion is dan ook geen software te vinden waarmee je iets anders kan.
Op zich is het echter een standaard afstandbediening waarmee je ook andere zaken kunt aansturen via het X10 protocol.

Wil je zelf de afstandsbediening aansturen het je een ander programma nodig dat de IR (infrarood) signalen ontvangt en omzet in commando's voor de PC.
Bijna elke site verwijst je vroeger of later naar het programma Girder, ik heb echter geen zin 50 dollar uit te geven...
Er zijn plugins om Girder samen te laten werken met andere programma's, GML files. Je kunt wel een 30 dagen versie bij hun downloaden, maar ja daarna wil je ook nog wat... Let op er zijn site die je via via uit eindelijk toch bij de download van Girder brengen echter niet aangeven dat het om de 30 dagen versie gaat, maar een andere versie ben ik nog niet tegen gekomen.
Een ander programma dat je tegen kan komen is Winlirc. Deze software werkt echter niet met een IR ontvanger via USB..., hier heb je dus niets aan helaas, want wel gratis...
Nog een gratis programma is PC remote, ook deze werkt echter niet met USB samen.

Ik heb wel een Duiste site gevonden die mogelijk wat meer opties bied. een VB script waar iets mee te doen zou zijn. Heb dit nog niet verder onderzocht.
N.b. het bericht is van 13.08.2003, je zou toch denken dat iemand onder tussen wel een leuk programma zou hebben geschreven.

@ Lange Pier,

Niveus driver, waar vindt je die?

Laatst bewerkt:
Girder is leuk, maar werkt zeer omslachtig, (vond het rommel) zoek bij Niveus de afstandsbediening, daar staan dan ook de drivers bij, deze is hetzelfde als die van andere merken, zoals Marmitek, Ati Remote Wonder en werkt op ook die van Medion (zover ik het heb begrepen), en daar staan ook de config files, samen met de C21 driver, voor de RF422mHz bediening, en de X10 driver, werkt het probleemloos voor MCE, Winamp, en ook met de goede code's, kun je er allerlei andere infrarood gestuurde apparaten mee aansturen.

Testtooltje ontvangen. Deze had ik al via andere weg en doet niets meer dan enkele toetsen herkennen. De eerder genoemde drivers heb ik allemaal geisnstalleerd net als de winamp plugin. Niets werkt, de eigenares van het ding krijgt hem ongebruikt retour.

Thanx voor alle ideeën

case closed

Werkt met het bestandje van niveusmedia anders perfect. :thumb:

Even in WinAmp opgezocht welke lettercodes je nodig hebt, bestandje gemaakt en zie daar het werkt.
winamplc6.jpg

Met Rec verander je de Shuffle aan/uit, gebruik ik in WinAmp toch niet...
Play werkt gewoon zo als je mag verwachten.
Vorige en volgende ook.
Vol toetsen = volume
Pijl toetsen werken up en down = volume
Pijl toetsen links en recht werken als vorige en volgende.

N.b. Winamp moet wel het active venster zijn.. in Word krijg je gewoon de letters te zien :p Voor Winamp zelf heb je verder geen plugins nodig, gewoon het standaard programma.
Obc bestandje in de bijlage.
<font color="#F3F3F3">AldiPC 8008 Fernbedienung afstandbediening remote control

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met de X10 plugin, en die ook configureren, oftewel de juiste toetsen bij de juiste bewerking zetten, werkt alles ook hoe je het wilt.

Ga ik ook nog even uitproberen. Vermoedelijk heb je dan zelfs nog meer mogelijkheden..?
Ati Remote Wonder even gedownload, nu heb ik een Ati kaart, maar werkt dit ook als je een Nvidia kaart hebt?

Nou wat geprobeerd, maar de niveusmedia 'oplossing' bevalt mij het best.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan