Oké dit is wat ik onder tussen weet (hopelijk allemaal juist).
De afstandbediening werkt in principe alleen met de Medion Power Cinema software.
Op de site van Medion is dan ook geen software te vinden waarmee je iets anders kan.
Op zich is het echter een standaard afstandbediening waarmee je ook andere zaken kunt aansturen via het
X10 protocol.
Wil je zelf de afstandsbediening aansturen het je een ander programma nodig dat de IR (infrarood) signalen ontvangt en omzet in commando's voor de PC.
Bijna elke site verwijst je vroeger of later naar het programma
Girder, ik heb echter geen zin 50 dollar uit te geven...
Er zijn plugins om Girder samen te laten werken met andere programma's, GML files. Je kunt wel een 30 dagen versie bij hun downloaden, maar ja daarna wil je ook nog wat... Let op er zijn site die je via via uit eindelijk toch bij de download van Girder brengen echter niet aangeven dat het om de 30 dagen versie gaat, maar een andere versie ben ik nog niet tegen gekomen.
Een ander programma dat je tegen kan komen is
Winlirc. Deze software werkt echter niet met een IR ontvanger via USB..., hier heb je dus niets aan helaas, want wel gratis...
Nog een gratis programma is
PC remote, ook deze werkt echter niet met USB samen.
Ik heb wel een
Duiste site gevonden die mogelijk wat meer opties bied. een VB script waar iets mee te doen zou zijn. Heb dit nog niet verder onderzocht.
N.b. het bericht is van 13.08.2003, je zou toch denken dat iemand onder tussen wel een leuk programma zou hebben geschreven.
@ Lange Pier,
Niveus driver, waar vindt je die?