Wat is een firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefiepeefie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hoi!
Hier is vast wel iemand die weet wat een firewall is en mij kan helpen.
Als ik wil inloggen op msn krijg ik een melding dat het niet gaat vanwege een firewall.
Ik heb al gelezen dat ik het moet uitschakelen in configuratiescherm, internet-opties en dan beveiliging, maar ik heb dat balkje daar al helemaal op laag gezet en nu doet mijn msn het nog niet. Ik heb windows xp en msn 7.5.
Groetjes steefiepeefie

probeer eens gewoon met windows messenger aan te melden. Dit is eigenlijk hetzelfde als msn messenger maar dan zonder de extra zooi.

Een firewall, er zijn verschillende poorten waardoor je pc kan communiceren met internet.
Wat doet een firewall hij gaat poorten blokkeren die normaal niet gebruikt worden maar msn heeft die poort nodig dus hij geraakt niet in connectie met internet dus moet je de firewall afzetten en als dat werkt bij de firewall de poort van msn op allow zetten.

Ik snap er al wel wat meer van. Ik heb alleen het idee dat ik die firewall al uitgeschakeld heb. Ik ben er trouwens net achtergekomen dat ik een soort virus heb op system 32 een trojaans paard ofzo haha. MIsschien dat het ook daardoor kan komen dat mijn msn niet werkt. internet explorer doet het namelijk ook niet. Ik gebruik nu firefox. Ik krijg dat virus alleen niet weg. Daarvoor moet ik schijnbaar in de registers zijn. maar ja dat zal ik maar aan iemand anders overlaten. Al mijn poorten zijn trouwens wel dicht, dat heb ik ook al gecontroleerd. Ik vind het wel raar dat ik dan nu zo'n trojan horse heb.

als je dat trojaanse paard wild verwijderen moet je je pc in veilige modus zetten .
en oja een trojaan is niet echt `haha`

Welke trojan heb je? Ik neem aan dat je een virusscanner hebt. Welke is dat en wat geeft die als melding?

m@rio zei:
Welke trojan heb je? Ik neem aan dat je een virusscanner hebt. Welke is dat en wat geeft die als melding?

Ik heb nu allerlei van die virusscan dingen gedownload en avast 4.6 zegt dat er een trojan gen is. ook een sdbotgen en trojano-964 en gaobot-286

En worden die verwijderd, genegeert of in quarentine gezet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan