Wat is een goede monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede monitor voor gamen en films kijken.
Heb nu een 22inch led tv 1920x1080p als monitor, maar heb toch liever een goede monitor. Welke raden jullie aan?
 
Hoi,

Misschien even de maat geven die je nu op het oog en nog mooier het budget
 
Als je mij vraagt gaat dat niet samen.
Ik denk dat je voor die afmeting voor een goede monitor al snel op 300€ zit.
 
Lange Pier
Maar goed zijn ze allemaal, ze werken immers.

Je logica is voortreffelijk! Geen speld tussen te krijgen :thumb:
 
Ik ben tevreden met de Philips Gioco 27 inch met Ambiglow.
Zuinige LED backlight, flink groot scherm voor film en spel op afstand van 1,5 meter ongeveer, verlicht de ruimte door middel van tien LED lampjes in de zelfde tint als het beeld. Moet nu al in de aanbieding kunnen zijn en zal dan rond de 300 kosten. Er is een duurder 3D exemplaar. Kijk eens bij www.advertentiezoeker.nl voor goedkopere en bij jou in de buurt zodat je kunt kijken hoe netjes die is.

Ambiglow leek mij eerst nogal eng omdat dit niet helemaal gelijk opgaat met het beeld en een beetje schokkerig dimt maar in de praktijk let je daar echt helemaal nooit op. Dat het wel eens flitst wanneer het beeld plotseling zwart wordt, vooral rode flitsen zijn het, vind ik eigenlijk geen probleem, wel kijk je van achteren door de halve woning in de rij priemende lampjes, die ieder drie kleuren kunnen hebben. De monitor heeft een luxe uitstraling met een heel dunne rand (het beeld is wel iets kleiner dan het scherm). Stijl is tijdloos dus verouderd niet. De voet kan niet iedere beweging maken.
 
Mijn vermoeden is dat iedereen wel een scherm heeft waar hij tevreden over is................
 
Mijn HP had een brom als je iets in de HDMI poort stak en die zou ik nu dus niet meer hebben aangeraden. Dat is nu mijn pivot scherm.
 
Bedankt voor de info, maar wat voor scherm is geschikt voor gaming?

Ik had gelezen dat TN schermen veel daarvoor gebruikt worden maar wil ook films kunnen kijken. Is dan IPS of VA beter?
 
TN is het offer aan kwaliteit niet waard. Sommige IPS schermen zullen bovendien sneller zijn dan TN.

Voor een goede respons tijd kan je beter aandacht besteden aan een geschikte en goede grafische kaart. Ik zie helemaal nooit ghosting maar heb een chipset gehad met een halve seconde vertraging. Op YouTube kan je de verschillen in beeld uitgelegd zien.
 
Ach, de meeste schermen zijn tn schermen en voor €200,= heb je echt geen snel ips scherm......
 
Je relativeert nou wel heel erg Lange Pier. We kunnen de vragensteller hiermee in ieder geval weinig helpen op afstand en met zo veel onzekere factoren maar de monitor zou een verbetering moeten zijn ten opzichte van het eerdere scherm. Dan koop je toch IPS.
 
Vind dat BenQ-scherm nog behoorlijk prijzig voor een (maar) full HD TN-panel, als is het dan 24 inch...
 
Heb het benq scherm nu een tijdje in gebruik maar vind de teksten niet mooi je ziet de pixels heel goed.
Iemand een alternatief?
 
Ga eerst bij b.v. een Mediamarkt kijken naar de monitoren, bestellen kun je overal, die je hebt is nog te ruilen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan