Wat is een goede processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter phake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Ik probeer Elder Scrolls IV: Oblivion met de best mogelijke graphics te draaien, maar daarvoor is mijn CPU niet sterk genoeg. Ook wil ik mijn Final Fantasy X op een emulator (PCSX2) draaien. Nou wou ik een DualCore processor kopen, maar doordat AMD allerlei ingewikkelde aanbiedingen heeft ben ik in de war geraakt.

Mijn systeemspecs nu:
CPU: AMD Athlon 64 3700+ / 2.21 GHz / 1,00 GB
Moederbord: MSI, ondersteunt AMD 64/FX/X2
Grafische kaart: e-Geforce 7600 GT KO
RAM: weet ik niet zeker maar ik geloof dat ik wel 1 GB heb

Aangeraden specs voor Oblivion:
Windows XP (with Service Pack 2)
1 GB System RAM
3 Ghz Intel Pentium Processor (or Equivalent)
ATI X800 Series, Nvidia Geforce 6800 Series or Higher Video Card
8x DVD ROM Drive
4.6 GB Free Hard Drive Space
DirectX 8.1 Compatible Sound Card

Kortom, ik heb alles behalve een toereikende processor. Mijn budget zit rond de 80 euro. Wie weet wat ik het beste kan doen?

(PS: Ik weet genoeg van hardware om de meeste vaktaal te begrijpen, mijn probleem is alleen dat ik bij een overvloed aan informatie of keuzes in de war raak en niet meer weet wat de beste optie is... vandaar:rolleyes:)

RAM: weet ik niet zeker maar ik geloof dat ik wel 1 GB heb
Heb je dat nu wel of heb je het niet ....

En welk type moederbord hen je nú?

EDIT : dit even van het net geplukt:

Minimum System Requirements:

Windows XP
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Jouw pc voldoet daar ruimschoots aan, welk merk en type voeding heb je?
Als je voeding niet genoeg power levert gaat het spel ook niet soepeltjes lopen..

Laatst bewerkt:
Heb je dat nu wel of heb je het niet ....
Ik heb precies 1 GB. Ik wist niet precies waar ik dat kon opzoeken, maar ik heb het gevonden. Even de help en ondersteuning erbij gepakt.

En welk type moederbord hen je nú?
Die informatie kan ik niet precies vinden, de doos is ook niet echt behulpzaam. Er staat: MSI K8 Motherboard / K8N Neo4-f. En er staat bij dat hij is ontworpen voor AMD Athlon 64/FX/X2 processors.

Jouw pc voldoet daar ruimschoots aan, welk merk en type voeding heb je?
Als je voeding niet genoeg power levert gaat het spel ook niet soepeltjes lopen..
Ik weet niet precies wat je bedoelt? Ik ben niet geweldig met hardware.

Athlon 64 3700 zou vergelijkbaar moeten zijn met een intel op 3700.
die vlieger gaat niet helemaal op maar de processor voldoet aan de eisen voor het spel.

zou het eerder gaan zoeken bij de driver van de videokaart.
misschien valt daar nog winst te behalen.

het uitzetten van vsync wil ook nog wel eens helpen.

De voeding kán ook té licht zijn wat betreft power, de videokaart schijnt minimaal 400 Watt nodig te zijn volgens de specificaties van de fabrikant ....

Dus, kap van de computer af en kijken naar het merk/type en vermogen (watts) ...:thumb:

Dus, kap van de computer af en kijken naar het merk/type en vermogen (watts) ...:thumb:
Tsjonge, daar moest ik even flink voor graven. To venture where no arm has reached before!
Het doosje van de voeding geeft te lezen: "OUTPUT 350W MAX". Volgens jou ligt het hieraan?

Ik heb nooit geweten dat de voeding effect had op de prestaties van de computer. Is 50 Watt een groot verschil?

Edit: Merk/type vergeten. Er staat op dat hij van Vikings Production Corp. is. Verder staat er nog de aanduiding MPT-350.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan