Wat is een goede WLAN pci kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Op mijn desktop is de draadloze internetverbinding veel langzamer dan dat deze zelfde verbinding op mijn notebook werkt. Er zit een sitecom pci kaart in mijn desktop die tot 54 MB aan moet kunnen. Ik heb een Tele2 verbinding van 20 MB. Op mijn notebook haalt hij minimaal 15 MB. Op mijn desktop meestal 4 MB en als ik geluk heb 5 MB. Ik ben lange tijd bezig geweest met het zoeken naar een oorzaak, maar deze is niet te vinden. Ook de aanschaf van USB adapter (sowieso wel handig om in huis te hebben; ik heb nogal eens een computer van iemand anders in huis) maakte niets uit. Deze werkt net zo snel.

Ik ben op dit moment bezig met de aanschaf van een nieuwe desktop PC omdat ik met mijn huidige niet meer verder kan gezien mijn eigen ontwikkeling op dit gebied de laatste tijd. (Tenzij ik mijn PC enorm ga upgraden, waarvoor ik dan net zo veel geld kwijt ben.) Ik wil deze nieuwe PC graag laten samenstellen en weet (mede n.a.v. een artikel in Computer!Totaal van januari en mijn zoektocht op Internet naar aanleiding daarvan) nu wel wat ik daar zo ongeveer het liefst in zou willen hebben. Gelet op de prijs-kwaliteit verhouding (want ik heb het niet zo breed). Alleen ben ik er nog niet uit wat nou een goede WLAN pci-kaart is. Ik kan daar ook niet echt duidelijke testen van vinden op Internet. Wat is nu een goede kaart om in een Windows 7 desktop PC te stoppen met het oog op mijn Tele2 verbinding van 20 MB?

Hee Marloes,

Ik denk dat voor de aanschaf van een draadloze netwerkkaart veel belangrijker is, met welk merk en type router hij moet 'communiceren'.
Signaalsterkte en down- en uploadsnelheden worden positief beïnvloed wanneer beiden van eenzelfde type zijn.

De router is van Tele2. Daarom had ik de server ook erbij gezet, in de hoop dat mensen ervaring hebben en weten welke kaart daar goed mee werkt :D. Het is een: DV-201AMR Multimedia Modem.

Tja ... daar is inderdaad weinig over te zeggen.
Met enige moeite kom je erachter dat het een Wireless-G 54Mbps routergedeelte betreft.
Gaat dus om een combinatie modem/router, maar dat zal duidelijk zijn.

Het heeft dus geen zin om een Wireless-N netwerkkaart te installeren.

Kijk eens hier http://www.kieskeurig.nl/draadloze_netwerkadapter/beste

Wat goed! Dat is in ieder geval al iets. Ik heb me suf gezocht, maar vond geen testen o.i.d. Ik ga dit eens rustig bekijken en vergelijken. Bedankt!

Ziet er goed uit inderdaad. Maar eigenlijk heb ik toch liefst een PCI kaart. Ik had wel ook al een kaart van D-link gezien die erg goed uit testen kwam. Alleen ben ik normaal gesproken niet zo dol op Dell en dat is de fabrikant. Heb jij de adapter waar je naar linkte?

Laatst bewerkt:
Nee, heb zelf een PCI kaart van Realtek en een USB adapter van ASUS die het overigens goed doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan