wat is een goeie firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

OPICEN

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
12
ben op zoek naar goeie firewall maar weet niet welke wie kan mij helpen.

alvast bedankt:thumb:
 
Norton heeft er een, niet gratis btw
ZoneAlarm, Sygate en Kerio hebben een goeie freeware firewall
die van XP is wat minder
verder is het een kwestie van wennen aan het gebruikers(on)gemak van een van deze genoemde firewalls.
 
Voor me windows gebruik ik zonelabs security suite is met antivirus en mijn windows blijkt toch goed beschermt.
zoneallarm is ook heel simpel voor de basis
 
ik gebruik de gratische kerio al lang, benner zeer tevreden van.
 
Ik gebruik nu Norton Internet Security, maar deze vreet geheugen en maakt de pc wel erg traag. Als je W-XP draait op 256Mb dan al niet meer te doen.

Ik overweeg ook over te stappen op ZoneAlarm Free.
Dus ben ook benieuwd naar de meningen hier.

Is ZoneAlarm samen met AVG dan een afdoende beveiliging? En updaten ze ook automatisch?
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik al heel lang ZoneAlarm met AVG.
Nooit gedonder mee gehad, zeker niet met een online virusscanner op de achterhand :)
Updaten moet je zelf bijhouden, AVG waarschuwt pas na 2 weken dat het tijd wordt om te updaten
 
Ik heb mezelf ook heel lang afgevraagd welke firewall nu het beste zou zijn en heb uiteindelijk Zonealarm geïnstalleerd en ben hier erg tevreden over. :thumb:
 
ik gebruik ZA .. in het begin is ff wenne.. aan alle instellingen .. maar is een goede firewall.:thumb:
 
Geplaatst door hendricus
AVG waarschuwt pas na 2 weken dat het tijd wordt om te updaten
Je moet AVG ook zo instellen dat hij automatisch update en elke dag kijkt of er updates zijn. (Klik hier.)

Guus.
 
ik werk altijd de hele riedel updates af om een uur of 11 's avonds vandaar dat ik die optie niet kende :) . tnx Guus
 
Geplaatst door hendricus
ik gebruik al heel lang ZoneAlarm met AVG.
Nooit gedonder mee gehad, zeker niet met een online virusscanner op de achterhand :)
Updaten moet je zelf bijhouden, AVG waarschuwt pas na 2 weken dat het tijd wordt om te updaten

Goed dat ik dit lees, dochterlief heeft even geen tijd om een nieuwe pc aan te schaffen en moet dringend een verse AV installeren (Norton 2002 loopt straks af) welke nog geschikt is op een ouwe knar met ME. ZA (free versie) draait goed, dus in combi met AVG lijkt dit dan een keuze, ook gebruikersvriendelijk? (heeft geen hout verstand van die dingen :))
 
Hai Geeske, :D

Ik heb de combi NAV 2003 / Sygate (FW) draaien...(rara door wie geadviseerd) ;)

En dit draait ook probleemloos! :thumb:

Als je Sygate ingeleerd hebt dan heb je er nooit geen omkijken meer naar...heerlijk..

Dus wellicht ook een optie.
 
Geplaatst door gezina


Goed dat ik dit lees, dochterlief heeft even geen tijd om een nieuwe pc aan te schaffen en moet dringend een verse AV installeren (Norton 2002 loopt straks af) welke nog geschikt is op een ouwe knar met ME. ZA (free versie) draait goed, dus in combi met AVG lijkt dit dan een keuze, ook gebruikersvriendelijk? (heeft geen hout verstand van die dingen :))

Geeske ik wil je er wel op wijzen dat mijn AVG goed draait op mijn bepaald niet ouwe knar van een pc :) Pas ongeveer 6 weken oud, eigenlijk :p
 
@ Joost, ZA draait prima, aanrader dus voor de topicstarter, al mijn AV's t/m 2003 van Norton is door haar pc opgebruikt en 2004 is te zwaar dus vandaar de vraag qua AVG.

@ Hendricus, nou ja, als deze combi goed draait op jouw nieuwe pc zal dit misschien ook wel opgaan voor een ouwetje. Heb gelezen dat AVG weinig van het systeem vergt, belangrijk in deze! Maare....ook gebruikersvriendelijk???
 
Hai Geeske, :D

Ja dat zou kunnen sta nu op het punt om over te schakelen naar 2005 (ook einde abbonnementje) maar ja mijn pjoeter is pas een paar maandjes oud...

Enne je moet dat oude beestje van haar maar niet overbelasten..;)
 
Geplaatst door gezina
Maare....ook gebruikersvriendelijk???
Als je hem elke dag automatisch laat updaten heb je er geen omkijken naar.
Je ziet ook altijd meteen of er ge-update is; dan blijft het scherm staan en kun je meteen een scan doen - of niet.:)

Guus.
 
@ Joost, "Enne je moet dat oude beestje van haar maar niet overbelasten.." Daarom vroeg ik het ook, dat gedonder ook met die beveiliging! :confused: :)

@ Guus, mooi zo, geen omkijken naar dus, dat moeten we hebben!

Bedankt voor alle antwoorden! :thumb:
 
Geplaatst door gezina
@ Joost, "Enne je moet dat oude beestje van haar maar niet overbelasten.." Daarom vroeg ik het ook, dat gedonder ook met die beveiliging! :confused: :)
Hahahaha...niemand is momenteel echt meer veilig...:p (maar we doen ons best hé)
 
Geplaatst door gezina
@ Guus, mooi zo, geen omkijken naar dus
Maar ALS je een virus hebt, schrik je je rot. Dan springt er ineens een knalrood, beeldvullend DOS-scherm open.:D
Ik weet niet of andere virusscanners dat ook doen, maar ik kan me wat rustigers voorstellen.:)

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan