wat is een goeie firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Joost, nee idd, veiligheid is relatief tegenwoordig. En niet alleen pc-matig...:rolleyes:

@ Guus, goed dat je dat even meldt, ik schiet al in een dip/stress als mijn Norton een bloodhound meldt wat wel eens gebeurd als ik een post van iemand hier op Helpmij lees, verder niet schadelijk, maar toch...:(

Ik laat het weten, met een dag of 10, of alles is gelukt.

Hopelijk heeft OPICEN genoeg info om een keuze te maken qua firewall. Sorry dat ik er even tussen sprong...:) Nog een tipje dan: ik heb de NIS, AV en firewall ineen, ook een aanrader, niet gratis.
 
Hai Gezina, :D

Ik heb NIS 2005 op mijn broertje zijn pc gezet geen succes!

Als je hem laat integreren met je Outlook word zoals het Norton Betaamt het programma rigoreus overgenomen!

Het synchroniseren met de PDA gaat niet meer! (nu weer wel overigens)

Wat mij betreft trekt dat programma langs alle kanten de teugels strak!

Waarschijnlijk had ik van te voren één en ander moeten lezen over dit programma en op basis daarvan bepaalde zaken wel en niet moeten installeren/instellen...

We zullen het binnenkort nog eens proberen! :thumb:
 
@ Joost, idd wisselende ervaringen qua Norton maar ik heb er nooit (knock on wood) problemen mee gehad.

@ Hendricus, als jij en Guus dat melden ga ik er van uit dat dochterlief hiermee om kan gaan. Ik laat het nog weten, thnx. :)
 
Ik gebruik ook Norton internet security 2005 en ben er heel tevreden over.
 
Ik ben qua gebruiksgemak ed ook zéér tevreden over NIS2004.
Alleen: ik adviseerde in mijn kennissenkring dus ook NIS 2004, maar blijkt erg veel geheugen (128Mb) te gebruiken. Kreeg dus nogal wat klachten over zeer traag geworden pc's.

Heb je dus een pc met XP erop en NIS2004, en die slechts 256Mb heeft, dan heb je het probleem van een supertrage pc...

Jammer! Symantec snijdt zich daarmee lelijk in de vingers denk ik!

Een aansluitende vraag:
Stel: AVG + ZoneAlarm als beveiligingen geinstalleerd. (+anti-spy)
Ik mis de mogelijkheid uit NIS van Ouderlijk toezicht om bepaalde sites te kunnen blokkeren. Voor gezinnen met kinderen vaak wel gewenst.
Weet iemand of zo'n optie ook ergens te vinden is??
 
"Heb je dus een pc met XP erop en NIS2004, en die slechts 256Mb heeft, dan heb je het probleem van een supertrage pc... "

Ik lees dat wel meer, zo'n pc heb ik en heb er géén last van, althans niet noemenswaardig. Ik zit ook nog achter een router. Heeft er waarschijnlijk mee te maken wát je op de pc hebt geinstalleerd en wát je er mee doet. Ik doe niet aan online-gamen, heb geen MSN en ik zorg er voor dat de pc is opgeruimd. Van de 16 GB heb ik nog 13 GB ruimte...
 
Geplaatst door marianneke
Een aansluitende vraag:
Stel: AVG + ZoneAlarm als beveiligingen geinstalleerd. (+anti-spy)
Ik mis de mogelijkheid uit NIS van Ouderlijk toezicht om bepaalde sites te kunnen blokkeren. Voor gezinnen met kinderen vaak wel gewenst.
Weet iemand of zo'n optie ook ergens te vinden is??
Dat kan inderdaad niet met AVG of ZA, maar wel in Internet Explorer.
Ga naar Extra > Internet-opties > tabblad Inhoud en klik bij Internet-restricties op Inschakelen.
Ga naar het tabblad Goedgekeurde websites (die naam is een beetje misleidend, want je kunt hier ook websites afkeuren en dus blokkeren).
Vul de naam van de te blokkeren site in en klik op de knop Nooit - zie bijlage.
Vervolgens geef je een wachtwoord op om toegang tot die instellingen te blokkeren (als je dat niet doet werkt het niet).

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Een aanvullinkje op mijn vorige bericht:
Om die restricties nog beter te beveiligen (je weet het maar nooit met die kids van tegenwoordig:)) kun je het hele tabblad Inhoud van Internet-opties verbergen.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel
Klik met je rechter muisknop in het rechter venster en kies Nieuw > DWORD-waarde.
Geef de waarde de naam ContentTab.
Klik dan met je rechter muisknop op ContentTab en kies Wijzigen. Vul 1 in om het tabblad te verbergen. Als je het tabblad weer wilt zien wijzig je het in 0 - zie bijlage.

Guus.

(Voor geïnteresseerden: dit kan ook met de tabbladen Verbindingen (ConnectionsTab), Programma's (ProgramsTab), Geavanceerd (AdvancedTab), Algemeen (GeneralTab), Beveiliging (SecurityTab) en Privacy (PrivacyTab).)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door marianneke
of er ergens een progje te vinden is dat die functie om sites te blokkeren im zich heeft.
Die zijn er genoeg. Ook IE heeft de mogelijkheid om meer algemene restricties in te stellen (bijlage).
Maar 100% betrouwbaar zijn al die programma's nooit.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Die zijn er genoeg.

Kun je me er eens wat noemen?

Die algemene instelling van IE heb ik ook zo staan, maar voldoet dus niet.
 
Geplaatst door Guus abc
Die zijn er genoeg. Ook IE heeft de mogelijkheid om meer algemene restricties in te stellen (bijlage).
Maar 100% betrouwbaar zijn al die programma's nooit.
Guus.

Dit werkt helemaal niet.
 
Geplaatst door gezina
@ Joost, idd wisselende ervaringen qua Norton maar ik heb er nooit (knock on wood) problemen mee gehad.
Hai Geeske, :D

Idd met alleen Norton ben ik zo gelukkig als een klein kind in een ballenbak! ;) (zo gauw de Office pluginn uitstaat tenminste)

Helaas is het niet handig gebleken om NIS 2005 te installeren op een pc waarop reeds andere middelen draaien....

Maar goed denk dat één en ander ook te maken had met geen voorbereiding...:thumb:
 
Oké, bedankt voor de tips!
Ik heb weer wat te doen...

Hoe zou het met de topicstarter zijn? Ben je er al uit??
 
@ OPICEN, nog geen reactie gezien.

Dan ik maar even, heb nu bij dochterlief (os=ME) eerst de NAV 2002 verwijderd, en wonder boven wonder AVG (versie 7) geinstalleerd en ging allemaal goed. :thumb: Vond toch nog 3 trojanen, netjes geschoond. Als dit goed blijft gaan ga ik er ook eens denken als mijn NIS (juli) is verlopen, samen met ZA of Sygate moet dat best gaan lukken. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan