wat is een GPU diode??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiphopsteven

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
hallo, ik zie in mijn lijstjestaan GPU diode en dan 72 C
nou is mijn eerste vraag wat is een GPU diode.. en is het normaal dat hij zo'n hoge temperatuur heeft??

Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627EHF/EHG, Fintek F75383S/384S (ISA A10h, SMBus 4Ch)
GPU sensortype Diode (NV-Diode)
Moederbordnaam MSI MS-7250 / MS-7260
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen
Moederbord 41 °C (106 °F)
CPU 41 °C (106 °F)
CPU #1 / Kern #1 27 °C (81 °F)
CPU #1 / Kern #2 27 °C (81 °F)
Aux 38 °C (100 °F)
GPU diode 72 °C (162 °F)
Seagate ST3320620AS 37 °C (99 °F)

Koelingsventilatoren
Systeem 1406 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 5.09 V
+12 V 11.98 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 2.96 V

de GPU (Graphics Processing Unit) is de processor op je videokaart, de diode daarvoor lijkt mij dan de hardware die de temp meet.

dat hij 72 graden word lijkt me hoog maar aangezien ik niet weet wat voor videokaart je hebt weet ik dus niet of dat een normale bedrijfstempertuur is

Een diode is een elektronisch onderdeel dat de elektrische stroom zéér goed in één richting geleidt, maar praktisch niet in de andere. Een diode functioneert als het ware als een elektronisch ventiel. De geleidende richting noemt men de doorlaatrichting, en de andere richting de sperrichting.

Fijn dat mrmusic ons de werking van een diode weer even opnieuw in de herinnering heeft gebracht......

De GPU diode zit IN of ONDER de GPU, de chip op je grafische kaart en meet de temperatuur... de GPU kan temperaturen tot ongeveer 127 graden aan... bij zware games zal de temperatuur tussen de 80 en 90 graden liggen.... bij normale bezigheden zou de temperatuur tussen de 40 en de 50 moeten liggen....
Check even of de ventilator van de videokaart nog lekker draait en of de koeler niet vol met stof zit.......

Laatst bewerkt:
mbt tot de thermische diode nog dit : deze willen nog wel eens te hoog, warm :evil: aangeven : oplossing even met een stift meten als je een multimeter hebt : voor alle zekerheid.

Gr. Leon25 :cool:

ik heb een nvidia gforce 7950 GT is 72 graden dan normaal??

hallo, ik zie in mijn lijstjestaan GPU diode en dan 72 C
nou is mijn eerste vraag wat is een GPU diode.. en is het normaal dat hij zo'n hoge temperatuur heeft??

Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627EHF/EHG, Fintek F75383S/384S (ISA A10h, SMBus 4Ch)
GPU sensortype Diode (NV-Diode)
Moederbordnaam MSI MS-7250 / MS-7260
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen
Moederbord 41 °C (106 °F)
CPU 41 °C (106 °F)
CPU #1 / Kern #1 27 °C (81 °F)
CPU #1 / Kern #2 27 °C (81 °F)
Aux 38 °C (100 °F)
GPU diode 72 °C (162 °F)

Koelingsventilatoren
Systeem 1406 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 5.09 V
+12 V 11.98 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 2.96 V

gpu

Die diode ( leuk dat ze in een richting stroom doorlaten en in de andere niet, zeg, dan is het TOCH een halfgeleider element :D, mar goed, daar heb je niks aan ) is hier uitsluitend van belang als THERMISCHE diode, hij kan temp noteren, oftie dan een pos of een neg temp. coeff. heeft is nu ook niet van belang : als ik het goed begrepen heb doet ie dus je GPU temp meten ! Deze diodes zijn niet heel nauwkeurig, dus weer wel van belang is het aspect v d thermische tolerantie ( en bepaalde daarmee samenhangende elektrische physische parameters maar daar ga ik jullie echt niet mee vervelen ) en kunnen verschillen van elkaar. Wil je het zeker weten, doe een meting met een externe temp. meter. Ook als je niet bij de diode zelf kunt komen ( case ? ) heb je een toch een indicatie, vraag even iemand die een multimeter heeft met extern temp sensor ? Tot slot, ik vroeg nog iemand die in de verkoop zat en hij vertelde me dat ie deze temp toch liever wat lager zag .....

Sorry voor de spelfouten en opmaak, hier was het even erg druk.

Suc6 termee :) Leon25 :cool:

Ohja ! Weet niet of je hier misschien nog iets aan hebt, ik las het net elders :

Mijn Gpu, en Gpu diode,Temp verschillen soms meer dan 30 graden van elkaar, Wat nooit goed kan zijn.. Aangezien de diode, een sensor of iets...in de chip zelf is toch..? Maar Zou Everest deze Temp gewoon verkeerd uitlezen..? of anders ? Ik hoor het graag van jullie..

Hier nog even de rest van de Temps:

Mobo - 26
CPU - 37
GPU - 33
GPU diode - 62

Ik heb inmiddels de laatste driver voor mijn gpu geinstalleerd, ( NVIDIA Forceware 93.71 WHQL )en nu klopt de temp, van de diode pas..
Het zat dus niet in de koeling, of wat dan ook, maar het lag aan de driver, Misschien handig om te weten, voor mensen met hetzelfde probleem...

GPU diode is daarbij altijd wat hoger van temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan