Wat is een handig programma voor Flash games te maken en in HTML online zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PHPScripter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hallo!

Ik ben opzoek naar een programma waar je simpele Flash games mee kunt maken.
Ik wil ze daarna online zetten in HTML.

Waar doen jullie dit mee? Het programma hoeft niet heel erg professioneel te zijn.

En als je de website online zet, hoe zou het script er dan ongeveer uit moeten zien?

Ik heb ervaring in:

- HTML
- CSS
- JavaScript
- Een klein beetje in PHP
- SSI
- .Htacces
- Een heel klein beetje Joomla, omdat ik het nooit gebruik ;)

Wie kan helpen?

Alvast bedankt.

Waarom ga je met flash bezig, als het ook met Javascript kan? Dat's een stuk leuker (ik ben niet zo van de flash).

En tsja, als je al Javascript kennis hebt, is het natuurlijk helemaal zo gedaan!

Zie dus dingen als hier en (schaamteloze zelf-promotie) hier.

:thumb:

Hoi

Ik zou gewoon een simpel schaak spelletje willen hebben. En met flash omdat ik er geen 2 weken aan kwijt wil hebben. Het moet gewoon simpel blijven. Heeft er iemand toevallig niet ergens een voorbeeld / tutorial, of staat er ergens een voorbeeld / tutorial op internet

Alvast bedankt ;)

Om een Flash game te maken kun je Adobe Flash Professional gebruiken. Niet gemakkelijk! Om zelf een schaakspel te maken heb je - uiteraard - basiskennis van Flash nodig, en kennis van Actionscript. Om mee te beginnen is een schaakspel erg complex, je kan beter beginnen met iets eenvoudigs, bv. een schietspelletje of vallende blokjes ontwijken, etc.

Tutorials zijn o.a. te vinden op Flashkit.

Bedankt, maar ik wist dat het kon met Flash, maar ik zou liever een makkelijker progamma'tje willen, en niet programmeertalen die ik niet ken.:o

Alvast bedankt.

Ik ken geen gemakkelijk programma om Flash games te maken. Er zijn wel eenvoudige Flash programma's - zoals Swish - maar die zijn voor eenvoudige animaties, niet voor het maken van games.

Om zelf een spel te maken heb je altijd te maken met programmeren. Behalve als je een toolkit gebruikt waarbij alles via menu's gaat, maar dat is meer voor echte beginners of kinderen. Hier is meer informatie te vinden over dat soort programma's:
leren programmeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan