Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wat is een handig programma voor Flash games te maken en in HTML online zetten?
Ik zou gewoon een simpel schaak spelletje willen hebben. En met flash omdat ik er geen 2 weken aan kwijt wil hebben. Het moet gewoon simpel blijven. Heeft er iemand toevallig niet ergens een voorbeeld / tutorial, of staat er ergens een voorbeeld / tutorial op internet
Om een Flash game te maken kun je Adobe Flash Professional gebruiken. Niet gemakkelijk! Om zelf een schaakspel te maken heb je - uiteraard - basiskennis van Flash nodig, en kennis van Actionscript. Om mee te beginnen is een schaakspel erg complex, je kan beter beginnen met iets eenvoudigs, bv. een schietspelletje of vallende blokjes ontwijken, etc.
Ik ken geen gemakkelijk programma om Flash games te maken. Er zijn wel eenvoudige Flash programma's - zoals Swish - maar die zijn voor eenvoudige animaties, niet voor het maken van games.
Om zelf een spel te maken heb je altijd te maken met programmeren. Behalve als je een toolkit gebruikt waarbij alles via menu's gaat, maar dat is meer voor echte beginners of kinderen. Hier is meer informatie te vinden over dat soort programma's: leren programmeren.