wat is een opslag-CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erna67

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
9
Ik las ergens dat je voor een back-up van digitale foto's een speciale foto-opslag-CD kunt gebruiken omdat die CD's daarvoor een betere bewaar-kwaliteit hebben. Wie kan mij daarover meer vertellen, bv welk merk.
Groet, Erna
 
Dit zijn cd's speciaal voor opslag van foto's er zijn diverse merken die ze kunnen leveren.
Maar of het echt heel veel uit maakt, zelf heb ik het nooit kunnen ontdekken.
Wat wel uit maakt is de prijs want ze zijn een stuk duurder.
Voor opslag gebruik ik meestal een DVD kan meer op en is kwalitatief perfect.
Zelf bestel ik vaak op internet bij Opusshop snelle en goed levering nog nooit problemen gehad
 
Bedankt voor je antwoord. Het gaat mij er alleen om dat de (= alle gemaakte) foto's van de computer af kunnen. Ze staan sowieso in Picasa. Maar mocht ik een "origineel" nodig hebben, dan kan ik de CD erbij nemen. Kan ik een DVD trouwens ook via de CD-ingang van de PC bekijken? Ik weet als oudere wel aardig wat, maar lang niet alles en nieuwe dingen gaan wel eens aan me voorbij. (Gelukkig heb ik steeds meer steun aan mijn kleinzoon van 10 jaar....)
 
Voor het afspelen van een dvd zul je een dvd brander moeten hebben in je pc, dit om de foto's op de dvd te branden.
Daarna zijn ze af te spelen in een dvd speler.
Je kunt ze ook in de dvdbrander afspelen.

Hebt u een cd brander dan kunt u daar geen dvd's mee branden, maar voor de prijs van zo'n ding hoeft u niet wakker te liggen want ze kosten nog geen 30 euro meer.
En met hulp van deze site bouwd u hem zelf even in gewoon de cd brander er uit dvd brander er in wel even op letten welke u nodig hebt want ze zijn er tegen woordig in verschillende aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan