Wat is een Slimline desktop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruty

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Ik vroeg me af wat een Slimline desktop is? Ik heb gegoogled en wel Slimline desktops gezien. Maar wat is het nou eigenlijk precies?

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt gewoon een type te zijn van het merk 'HP'. Het zijn wel goede computers, trouwens. Mocht het iets anders zijn, dan ben ik daar ook wel nieuwschierig naar.

Computerwoorden.nl geeft dit: SlimlineEen desktop die kleiner is dan de normale desktop.
Dat is dus een pc die bijvoorbeeld zo groot is als een laptop.

Computerwoorden.nl geeft dit: SlimlineEen desktop die kleiner is dan de normale desktop.
Dat is dus een pc die bijvoorbeeld zo groot is als een laptop.

Maar wat is dan het verschil tussen een mini-desktop en een slimline-desktop ?

Niks, denk ik. Het is natuurlijk maar net wat je onder mini of slimline verstaat. Een desktop die net iets kleiner is dan een standaard kast zou je al mini of slimline kunnen noemen.

Niks, denk ik. Het is natuurlijk maar net wat je onder mini of slimline verstaat. Een desktop die net iets kleiner is dan een standaard kast zou je al mini of slimline kunnen noemen.

Ik heb een opdracht voor mijn opleiding waarin ik 3 verschillende computers krijg en dan moet ik zeggen wat voor computer het is. Ik kan kiezen uit:

een tower (full, midi, mini) of desktop (normaal, mini, slimline)

En het lijkt me dus dat er een verschil zit tussen mini en slimline.

Dat is natuurlijk weer iets anders dan slimline vs. mini. Dat zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn. Een fulltower heeft minstens 4 DVD slots, een midi 2-4 en een mini 1.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt gewoon een type te zijn van het merk 'HP'. Het zijn wel goede computers, trouwens. Mocht het iets anders zijn, dan ben ik daar ook wel nieuwschierig naar.

Er zijn ook slimlines van Dell, dus is niet iets van HP

Dat is natuurlijk weer iets anders dan slimline vs. mini. Dat zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn. Een fulltower heeft minstens 4 DVD slots, een midi 2-4 en een mini 1.
Die fulltowers snap ik wel, maar die laatste niet (sorry maar had foutje gemaakt waardoor in eerste instantie niet de hele post er stond)

Ja, dat ligt eigenlijk ook aan de fabrikant, maar dat is zo'n beetje het gemiddelde.

ok dan snap ik die hele opdracht niet maar oke xD

Kom er denk ik wel uit :P

FZoek maar eens op SFF...small form factor
Het verschil is dat je er bv geen grote videokaart in kan kan zetten maar weer wel een low profile kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan