wat is een VxD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thetwoofus

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Berichten
98
Bij het opstarten van de pc kreeg ik de foutmelding "de thread wordt afgesloten, er is een probleem met stackoverloop. Een VxD is mogelijk pas geïnstalleerd en neemt te veel stackruimte in. Verhoog instelling MinSPs in SYSTEM.ini of verwijder de pas geïnstalleerde VxD's. Momenteel zijn er 5 SPs toegewezen."
Ik weet hier geen raad mee, weet ook niet wat een VxD is; hopelijk kan iemand mij hierover adviseren.
 
Uitleg. Maak er 8 van, of 12.

VXD's zijn virtuele drivers.

Groetjes,
Bennie
 
VxD's

Bennie, hartelijk dank voor je reactie, maar zoals ik zei, heb ik hier geen verstand van, wat is een virtuele driver, waar moet ik zoeken en hoe maak ik de aanpassing?
 
Typ in start\uitvoeren system.ini [enter, of klik op OK].
Ga naar de [386enh] sectie. Voeg daar het volgende toe:
minSPs=x

Waarbij "x" staat voor het aantal. Begin met 8. Dus:
minSPs=8

Bewaar het bestand, sluit het en start opnieuw op. Als je weer de melding krijgt, maak je van die 8 een 12. Het kan zijn dat minSPs=x er al staat. In dat geval verander je alleen de waarde.

Wat die virtuele driver betreft. Hier een definitie:
A virtualization device driver (VxD) is a 32-bit, protected-mode driver. It manages system resources, such as a hardware device or a program, so that more than one program can use a particular resource at a time. The term "VxD" refers to a generic virtual device driver, where the "x" represents the type of device driver. For example, a virtual device driver for a display adapter is known as a VDD (virtual display driver); a virtual device driver for a timer device is a VTD; a virtual device driver for a printer device is a VPD.

Groetjes,
Bennie
 
VxD's

Bennie, bedankt voor de uitleg en instructie, ik heb het uitgevoerd. Geen foutmelding bij opstarten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan