Wat is er aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarno168

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2014
Hallo,

Ik heb sinds een paar maand last van mijn pc. Als ik nu een spel ga spelen loopt hij naar ongv. naar 10 vast. Ik krijg dan een zwart scherm en het geluid gaat door... Ik moet vervolgens de pc met de start knop uitdrukken?
Het rare die spellen hebben het gewoon altijd goed gedaan..

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Met vriendelijke groet,
Jarno

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ook naar de temperatuur gekeken en meld je hardware even met voeding.

Met een beetje pech (lees : omstandigheden thuis, zoals het hebben van huisdieren, plavuizen en / of laminaat. rokers in huis) kan een splinternieuwe pc in 6 maanden tijd rond -en in de 'bewegende' delen (lees: ventilatoren van de processor, videokaart, aanzuigventilator, stroomventilator, uitstroomventilator) zodanig snel 'verstoffen', dat in de kast de temperaturen (te) hoog worden met als gevolg verschijnselen zoals jij die nu ervaart.
Er zijn nog wel andere mogelijke oorzaken : een voeding die slecht is (geworden) -> zie ook de vraag / opmerking van Modag hierboven, een defect (rakende) videokaart of een (bijna) defect geheugenreepje.
Zoals jij de problemen nu beschrijft, zou ik een bescheiden inzet plegen op de oorzaak : stofophoping rondom diverse 'bewegende' delen.
Het laat zich raden hoe je dit controleert en bij constatering ervan, moet oplossen.

Oké. Maar mijn pc is de laatste ook heel erg sloom... heeft dat er ook nog iets mee te maken?

Nauwelijks, de oorzaak van een slome machine zit vaak tegenover de monitor.

Temperaturen zijn, op de videokaart in 'rust' na, niet verontrustend. Welke videokaart zit er in het systeem?

Voor wat het waard is, hier lees je dat de max. temp 98 graden kan zijn, voor de GTX (voorlaatste groepje specs), maar hier lees je dat het 105 graden is voor de GTX Ti en zo zijn er nog twee types 650..........

Laatst bewerkt:
Zoals ik in mijn vorige bericht schreef, zijn er meerdere types 650. Je hebt niet de moeite genomen te vertellen wélke je hebt. Dat scheelt in operationele temps (zoals ik linkte ) alweer een paar graden.

Ik ga er vanuit dat een goed verstaander een half woord nodig heeft?
- de GPU temp is idle wat aan de hoge kant, check dus op stofophoping (of mogelijk een naderend defect van de kaart)
- de voeding kan minder (aan het worden) zijn
- de driver van de videokaart is veranderd

In de volgorde van waarschijnlijkheid.

Laatst bewerkt:
Alleen ik heb nog even gekeken. Ik heb een andere game gespeeld waarbij die altijd uitviel, en daar bij word hij ongv 98 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan