Stabieler...ik zou het niet weten, draai geen Vista, wel met XP die al drie jaar zonder ook maar één blauw scherm, vastloper of herinstallatie draait.
Veiliger....Veiligheid heb je zelf in de hand, mijn laatste daadwerkelijke virusbesmetting is een jaar of 15 geleden, wel pogingen gehad om virussen op de pc te krijgen, maar die worden netjes afgevangen door mijn antivirus programma (NOD32)
Betere firewall.....ZoneAlarm draait al jaren probleemloos hier en houdt precies tegen wat ik wil.
Lekken in IE......Stap gewoon over op FireFox een toch iets veiliger browser
En het grote voordeel van XP nu....ik heb het al, het kost me geen geld extra, ik weet dat al mijn hardware draait en snel is.
Als ik over ongeveer een jaar misschien een nieuwe pc aan ga schaffen zal ik er eens over denken, de meeste kinderziektes zullen er dan wel uit zijn, voor de meeste hardware zullen dan drivers beschikbaar zijn enzovoort.
Ik snap de mensen niet...als er een nieuwe Opel Astra op de markt komt rent toch ook niet iedereen naar de showroom om de nieuwe te bestellen, waarom dan wel met een OS??