Wat is er beter aan Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewage

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Wat is er eigenlijk beter aan vista ultimate dan aan windows xp???? want ik kan voor een aantal dingen geen drivers vinden en sommige programma's die ik eerst veel gebruikte worden niet eens onderstund door vista, ook heb ik thuis geen netwerk meer want iedereen die op mijn pc klikt in netwerklocaties moet een wachtwoord in typen......

- Ziet er een stuk beter uit, met AERO.
- Is volgens Microsoft veiliger, dus minder kans op virussen en andere malware.
- Is volgens Microsoft stabieler, dus minder vastlopers en blauwe schermen.
- In de Ultimate-editie zitten extra's bij.

En verder inderdaad veel gezeur met drivers.

Als je zoveel problemen hebt dan schakel terug over naar winxp.
Wat in vista beter is is de lay-out en beveiliging.

- Is volgens Microsoft veiliger, dus minder kans op virussen en andere malware.
- Is volgens Microsoft stabieler, dus minder vastlopers en blauwe schermen.

Ja inderdaad volgens microsoft. Maar heb je zelf al ondervonden (of iemand anders) of het echt stabieler en veiliger is?

ja en sneller vor mij wel 64 bit meer drivers ook moet die zever nu niet meer instaleren

Ik draai Vista Ultimate nu al ruim 2 weken en ben er erg tevreden over.
Veiliger is moeilijk te zeggen, heb een netjes surfgedrag en download niet te veel.
Maar ik vind wel dat de ingebouwde Windows Firewall flink is verbeterd en Windows Defender makkelijker is geworden, door bijvoorbeeld direct op Updates checken.

Stabieler wel, geen blauw scherm gehad en weinig problemen of vastlopers.
De snelheid is bij mij ook erg goed, draai 'm op 1 GB RAM en hij draait snel.

veiliger wie bepaalt er wat er veiliger is :confused: als je veel sites bezoekt waar virussen op staan ja dan is het niet veilig het hangt er puur vanaf wat je zelf doet op het internet, wat betreft de rest het ziet er mooier uit, is dat een argument om je pc slomer te maken? ik vind van niet wat dat betreft zou ik eerder een gepimpte versie van vista gebruiken (stripped to the bone) waarbij alle rotzooi zoals windows defender enzo is weggelaten of gewoon terugschakelen naar win 2k ofzo, de engine's zijn hetzelfde alleen het ziet er beter uit, ik ga liever voor performance dan iets wat er leuk uit ziet.

Ik draai Vista Business sinds december en ik heb tot nu toe nog maar één bluescreen gehad. Bij mij draait het vrij stabiel, en alle programma's die ik nodig heb draaien vlotjes. Ik heb wel Aero niet opstaan om het boeltje wat sneller te laten gaan.

Het navigeren door mappen gaat veel vlotter, maar je moet er natuurlijk aan wennen. Vervelende dingetjes zoals UAC kunnen afgezet worden (je krijgt vervolgens vervelende meldingen die het gelukkig na een paar dagen opgeven).

Windows XP met alle SP's en updates draait uiteraard wel stabieler, al heb ik de indruk dat Vista beter op snelheid blijft na het installeren van al mijn programma's terwijl XP het vroeger toen heel moeilijk kreeg.

Qua grafische interface is Vista netjes afgewerkt. Maar ik herhaal nogmaals mijn advies: zet Aero toch maar af: ook zonder de transparantie is het IMHO eyecandy genoeg...

Stabieler...ik zou het niet weten, draai geen Vista, wel met XP die al drie jaar zonder ook maar één blauw scherm, vastloper of herinstallatie draait.
Veiliger....Veiligheid heb je zelf in de hand, mijn laatste daadwerkelijke virusbesmetting is een jaar of 15 geleden, wel pogingen gehad om virussen op de pc te krijgen, maar die worden netjes afgevangen door mijn antivirus programma (NOD32)
Betere firewall.....ZoneAlarm draait al jaren probleemloos hier en houdt precies tegen wat ik wil.
Lekken in IE......Stap gewoon over op FireFox een toch iets veiliger browser

En het grote voordeel van XP nu....ik heb het al, het kost me geen geld extra, ik weet dat al mijn hardware draait en snel is.

Als ik over ongeveer een jaar misschien een nieuwe pc aan ga schaffen zal ik er eens over denken, de meeste kinderziektes zullen er dan wel uit zijn, voor de meeste hardware zullen dan drivers beschikbaar zijn enzovoort.

Ik snap de mensen niet...als er een nieuwe Opel Astra op de markt komt rent toch ook niet iedereen naar de showroom om de nieuwe te bestellen, waarom dan wel met een OS??

Betere firewall: het gaat niet om de vergelijking WF - ZA maar om WF in XP en WF in Vista.
Dat dat verbeterd is.
En heb nu NOD32 draaien op Vista, prima. Ook Firefox draait goed op Vista.

Betere firewall: het gaat niet om de vergelijking WF - ZA maar om WF in XP en WF in Vista.
Dat dat verbeterd is.
En heb nu NOD32 draaien op Vista, prima. Ook Firefox draait goed op Vista.

Ik zeg ook niet dat er gekeken moet worden welke de beste firewall is, ik zeg alleen dat als microsoft beweert dat de firewall verbeterd is, dat geen reden voor mij is om over te stappen, er zijn genoeg andere goede (gratis) alternatieven.

@maestro, dat is voor mij ook nog geen reden. Heb op Vista de standaard Windows Firewall uit staan, een Jetico draaien. Voel ik me '' veiliger '' mee.

@sewage, onder andere DreamScene, daarmee kan je je desktop-achtergrond verbeteren, daarmee kan je een video of bewegend plaatje als achtergrond.
Hier zie je ze allemaal, maar tot nu toe zijn het er nog niet veel, maar Microsoft heeft beloofd dat er meer zullen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan