Wat is er fout met mijn verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Goedenmiddag,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, het probleem is dat ik sinds een jaar een verbinding heb met ziggo van 25Mbits Down en 4 Mbits Up, als ik daarentegen iets probeer te downloaden op beide machines dan zijn de download en speedtestsnelheden te droevig om over te praten, hoogstens 1Mbit down en 200Kb up. Nu heb ik toevallig gezien dat mijn netwerkverbindingen op de beide computers 10Mb internet en 100Mb LAN aangeven in de systemtray monitortjes. Nu heb ik zelfs een modem van 50Mb down gekregen van Ziggo, maar als ik die aansluit heb ik hetzelde probleem met de snelheden, boven de 1 Mb komt de download echt niet uit. Ligt dit nu aan de netwerkkaarten die blijkbaar 10/100 zijn en moet ik die vervangen door snellere (alhoewel ik nergens op het www sneller netwerkkaarten zie dan 10/100 full duplex). Wie kan mij een beetje uitsluitsel geven, trouwens beide machines hebben PCI netwerkkaarten omdat beide moederborden geen interne netwerkaansluitingen hebben, dus ben ik aangewezen op losse interne netwerkkaarten.

GrTz

Ga eerst eens naar www.speedtest.net en kijk even wat voor snelheden er uit de test komen.
Meld je dan weer even hier. Het heeft in ieder geval niks met je netwerkkaart te maken want die moeten gewoon voldoen.

Ga eerst eens naar www.speedtest.net en kijk even wat voor snelheden er uit de test komen.
Meld je dan weer even hier. Het heeft in ieder geval niks met je netwerkkaart te maken want die moeten gewoon voldoen.

Hallo Raymond,

Ik heb 12x de Download en Upload test gedaan bij een server vlakbij in de buurt en de gemiddelde snelheid was 11,23Mb/sec Down en 1,0Mb/sec Upload.

De verbinding aan deze kant moet al sinds 4 maanden 25Mb/sec Dowload en 4MB/sec upload zijn.

Verleden week is zelfs het modem vervangen en moet de snelheid 50Mb/sec Download en 5Mb/sec Upload zijn.

Kijk even goed of de instellingen van de netwerkkaarten daadwerkelijk op 100mb full duplex staan. Ik heb dit ook eens gehad en hij stond op auto, zette ik hem daarna op 100mb full duplex dan vloog ie naar de 14 Mbps wat mijn downloadmax is.

Ik zou ook even je modem resetten. Als je eerst je modem vervangen hebt en daarna is pas de snelheid aangepast zal je eerst je modem opnieuw moeten resetten.
Je zit verder niet achter een router?

Kijk even goed of de instellingen van de netwerkkaarten daadwerkelijk op 100mb full duplex staan. Ik heb dit ook eens gehad en hij stond op auto, zette ik hem daarna op 100mb full duplex dan vloog ie naar de 14 Mbps wat mijn downloadmax is.

Ik kan nergens die instellingen vinden helaas, heb alle menu's doorgespit van de netwerkeigenschappen maar nergens iets te vinden met half en full duplex mode.
Trouwens het is een 3Com etherlink XL 10/100 PCI NIC(3C905C-TX) kaart.

Ik zou ook even je modem resetten. Als je eerst je modem vervangen hebt en daarna is pas de snelheid aangepast zal je eerst je modem opnieuw moeten resetten.
Je zit verder niet achter een router?

Het modem is al verschillende malen gereset en alles werkt zoals het hoort te werken, ik zit wel achter een router een NETGEAR WGR614 - Wireless-G54. Maar ik werk niet met wireless maar gewoon via de kabels en het wireless gedeelte is uitgeschakeld in de router. De bekabeling moet het zeker kunnen redden want dat is CAT5 kabel met bijbehorende stekkers etc etc

Je moet ook niet bij de netwerkeigenschappen zijn maar bij de netwerkkaart zelf. Ik denk dat je er via apparaatbeheer wel komt.

Rechtsklik op je netwerkadapter in apparaatbeheer en dan eigenschappen.
Daar heb je een tabje geavanceerd, volgens mij moet het daar te vinden zijn.

Laatst bewerkt:
Je moet ook niet bij de netwerkeigenschappen zijn maar bij de netwerkkaart zelf. Ik denk dat je er via apparaatbeheer wel komt.

Rechtsklik op je netwerkadapter in apparaatbeheer en dan eigenschappen.
Daar heb je een tabje geavanceerd, volgens mij moet het daar te vinden zijn.

Dar heb ik even gekeken en het stond op automatisch, na het op full duplex te hebben gezet stortte het hele systeem in en zakte de snelheid nog veel verder in elkander, dus snel weer terug gezet en het hobbelt weer zoals het daarvoor hobbelde :rolleyes:

Ik zou je provider maar even bellen, ik denk eerder dat het aan hun ligt.

Ik zou je provider maar even bellen, ik denk eerder dat het aan hun ligt.

Die doet ook helemaal niets, alleen geld vangen dat doen ze wel. Maar ik verdwijn eerdaags bij mijn ISP en ga over op ADSL. Gelukkig kan ik dan de rest ook opzeggen van Ziggo want ik heb altijd vaste telefoon gehad van KPn en ook Digitenne, nu alleen nog ADSL en dan zit alles bij 1 KPN :)

Trouwens ff Off Topic, zag dat jij ook een pijnpatient was, dus welkom in de familie :rolleyes: ik zit zelf al 22 jaar thuis met chronische gebreken en pijn, dus kan mij er wel wat van voorstellen toen ik even op jouw forum keek :)

Ach mijn motto is sinds lange tijden "No Sacrifice, No Victory" :)

Laatst bewerkt:
Beste mensen, het probleem is nog niet opgelost, maar dit topic mag gesloten worden omdat ik voorlopig iets anders te doen heb buiten de computers om. Dus iedereen bedankt voor de antwoorden en No Sacrifice No Glory :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan