wat is er met mijn CPU-gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martine86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Hallo,

Ik heb niet zoveel verstand van computers en heb net even zitten googlen, maar kwam niet tot een antwoord op mijn vraag. Ik heb afgelopen week een nieuwe laptop gekocht (acer aspire 5520). In het begin deed hij het goed. Heb enkele programma's geinstalleerd, zoals lime wire en samsung pc studio. Ik heb van te voren niet naar het CPU-gebruik gekeken, maar als ik nu geen programma's open heb staan is het CPU-gebruik 0,1 of 2, met enkele keren per minuut een uitschieter naar boven. Dan staat hij ineens op 30 of soms wel tot 100. Dat terwijl de processen niks of erg weinig gebruiken! Wat kan ik hieraan doen? Het is erg vervelend, want ik kan bijvoorbeeld geen filmpje kijken zonder dat hij vastloopt.

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb niet zoveel verstand van computers en heb net even zitten googlen, maar kwam niet tot een antwoord op mijn vraag. Ik heb afgelopen week een nieuwe laptop gekocht (acer aspire 5520). In het begin deed hij het goed. Heb enkele programma's geinstalleerd, zoals lime wire en samsung pc studio. Ik heb van te voren niet naar het CPU-gebruik gekeken, maar als ik nu geen programma's open heb staan is het CPU-gebruik 0,1 of 2, met enkele keren per minuut een uitschieter naar boven. Dan staat hij ineens op 30 of soms wel tot 100. Dat terwijl de processen niks of erg weinig gebruiken! Wat kan ik hieraan doen? Het is erg vervelend, want ik kan bijvoorbeeld geen filmpje kijken zonder dat hij vastloopt.

Alvast bedankt!

Misschien heb je last van spyware.. scan hem eens met een goed anti-spyware programma anti-spyware

Hallo,

Alvast bedankt!

Het is normaal dat je CPU, tijdens 'Taakbeheer', soms gewoon 1-5% is. Het is niet normaal als je CPU 100% is tijdens bijvoorbeeld een filmpje kijken. Controleer even welke proces zoveel gebruik maakt van je CPU. Doe dat tijdens het kijken van bijvoorbeeld filmpjes.

Misschien is het handig als je even zegt wat voor soort CPU je hebt.

MVG,
Skipito

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan