Wat is er mis met de maand mei?

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Voor mijn bestand wordt de datum, voor verdere stappen in mijn macro, weggezet als dag naam: maandag, dinsdag woensdag etc.
Dit gaat goed voor alle maanden. Nu we in de maand mei zijn aangekomen wordt niet de dag naam weggezet maar de datum als zijnde 4 mei, 5 mei, etc. etc

Wat is er mis met de maand mei en hoe krijg ik deze maand wel net zoals de andere maanden?? Dus 4 mei moet gewoon ingevuld worden als zijnde maandag.

Zie bijlage om te zien wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor oplossing.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsb
    144,1 KB · Weergaven: 45
Dat werkt hier ook gewoon in je eigen document.
Misschien handig als je er bij verteld wat er dan bij jou gebeurt.
 
Waarom gebruik je format(, "d mmm") als je alleen de dagnaam wil hebben? format(, "dddd") lijkt mij logischer.

Als alternatief

Code:
.Range("A1") = LCase(Application.GetCustomListContents(2)(Right(Application.Caller, 1) \ 2 + 1))
 
Zal wat uitgebreider uitleggen wat er gebeurd en wat de bedoeling is. De bedoeling werkt bij alle maanden behalve in de maanden mei EN oktober zie ik nu met macro in nieuw bijgevoegd bestand.

Als ik op 1 v/d gekleurde knoppen klik in tabblad Deze week zou in tabblad Personeelsplanning in cel A1 de naam van de dag ingevuld moeten worden.

Zoals je ziet gaat het niet goed als je op de woensdag klikt (een dag in mei) en als je op de vrijdag klikt (een dag in oktober). Er komt dan niet woensdag of vrijdag in beeld maar 20 mei en 16 okt.
Kies je een willekeurige andere datum in mei of oktober die overeenkomt met de bijbehorende naam van die datum zal ook niet de naam van de dag in beeld komen maar de dag en 3 letters v/d maand.
Waarom is dit en gaat het dus niet zoals het zou moeten. Waarom doet de macro dit bij deze 2 maanden??
 

Bijlagen

  • Map1.xlsb
    145,3 KB · Weergaven: 40
Waarom gebruik je format(, "d mmm") als je alleen de dagnaam wil hebben? format(, "dddd") lijkt mij logischer.

Als alternatief

Code:
.Range("A1") = LCase(Application.GetCustomListContents(2)(Right(Application.Caller, 1) \ 2 + 1))

Bedankt VenA maar nee dat is niet goed het moet wel de datumnotatie blijven niet alleen tekst.
Dat zie je ook zo zijn bij het bestand de juiste invulling is de datum en dan te zien als naam v/d dag. De FOUTE invulling in mei en oktober laat zien als 20 mei en 16 okt en is geen datumnotatie meer.
Terwijl dit bij maandag 16-3 wel het geval is. De cel blijft een datumnotatie maar wordt zoals het moet weergegeven als maandag.
Iets zit er dus anders in de maanden Mei en Oktober wat ik vreemd vind.
 
De eerste 3 letters van de engelse maand en de eerste 3 letters van de nederlandse maand komen niet overeen?
 
Code:
.Range("A1") = Format(Sheets("deze week").Cells(3, kolom + 4).Value, "mm/dd/yyyy")

Numberformat van A1 op "dddd"
 
Laatst bewerkt:
Is weer opgelost met de code van HSV.
Harry bedankt weer voor je oplossing ik kan weer verder.
Vraag wordt hierbij gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan