Wat Is Er Mis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter iKnow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iKnow

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Hey,

ik heb deze Query ingevoerd maar je krijgt de volgende error.
PHP:
$query="INSERT INTO cms_news (id, title, kortverhaal, langverhaal, update, image, author) VALUES ('".$id."','".$title."','".$kortverhaal."','".$langverhaal."','".$update."','".$image."','".$author."')";

PHP:
Query error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'update, image, author) VALUES ('2','t','1','2','3','4','5')' at line 1

Kan iemand me hierbij helpen?

Laatst bewerkt:
Je had beter verder kunnen gaan in je vorige topic, was een stuk makkelijker geweest =)
Betreft de error wel deze query, want hier ziet geen syntax error in..

En een ID dient een primaire sleutel te zijn met auto incrementie dus deze hoef je niet zelf in de database toe te voegen.

probeer dit eerst even in phpmyadmin uit te voeren zonder de variabelen dan wel kijk even of dat werk indien dat werkt kan het zijn dat je voor je variabelen een @zal moeten plaatsen ik heb dit ook nog gehad

een @ in PHP zegt PHP alleen maar om geen errors te genereren op het betreffende onderdeel.
Dus als hij nu zou zeggen @mysql_query zou hij de error niet krijgen, maar zou de query alsnog niet werken.

Oftewel geen @ gebruiken ;)
Echo de query eens in plaats van hem uit te voeren en voer die inderdaad uit in PHPMyAdmin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan