wat is er zo slecht aan vista????

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
ik hoor veel messen klagen over vista maar ik heb ook vista maar ik vind het prima werken en nooit problemen me gehad maar wat is er zo fout aan vista :confused:

Niets. Heb met zowel zonder als met SP1 gedraaid en ook de 32 en 64BIT versies.

Die topic is van het begin vorig jaar, dus niet echt actueel meer.;)

Nou ja ... Microsoft vervangt, na een levensduur die ongeveer even lang is als ME, Vista ook weer .... en dat doen ze niet voor niets.

Ik kan me voorstellen dat als je XP-pro gewend bent, Vista wat lastig is in het begin. Bij Vista dien je namelijk in het begin voor veel gebeurtenissen toestemming te geven en sommige items zitten op andere plekken.
Ervaren gebruikers van XP kennen de weg in dat besturingssysteem en kunnen dus lekker zelf alles aanpassen.
Maar het lijkt me dat het allemaal op persoonlijke smaak neerkomt.

Pre SP1 had vista een aantal nare eigenschappen.
Driver technisch was het in eerste instantie een drama en er zaten vervelende traagheden in bestands kopieen.
Men was niet gewend aan het feit dat vista meer geheugen nodig had maar wel weer beter gebruikt dan xp.
En men schrok van de schijfruimte die vista nodig had/heeft

Sinds SP1 zijn veel van dat soort dingen opgelost. maarmen blijft nog een beetje hangen in de gedachte dat Vista slecht is. Veel van die mensen hebben waarschijnlijk vista 3 dagen geprobeerd en praten nu mee met de rest.

MS heeft nu windows 7 bijna uit wat belooft veel beter te zijn dan vista (ik test en ben het er mee eens :)) dus dat zorgt er ook voor dat vista nog slechter naar voren word gezet omdat er nu een beter systeem aankomt.

Maar Vista SP1 is een goed besturingssysteem niet uitmuntend maar gewoon goed. ME was een slecht besturingssysteem

Hoi,

Kijk eens aan ..... 'medewerkers' van Helpmij beoordelen Vista positiever dan Microsoft zelf !!!!

Buh .... ???
Gewoon eens 'Googelen' zo links en rechts :shocked:

Buh .... ???
Gewoon eens 'Googelen' zo links en rechts :shocked:
Geef eens een praktijk ervaring dan.....
wat een ander schrijft is niet zo interessant.
Ik gebruik vanaf dag 1 vista business en naar volle tevredenheid.
loopt op mij laptop als een tierelier geen problemen......

Ik heb helemaal geen zin in een opsomming van de nodige problemen die ik tegenkom.
En als mensen 'tevreden' zijn .... so be it.

Voor wat betreft de bedrijven en particulieren die toch maar niet overstapten, of zelfs weer teruggingen naar het vorige besturingssysteem hoef je niet lang te 'googelen'.
Kijk, ik werk al vanaf het begin met Windows en er zijn een paar versies, die zeer snel werden opgevolgd door een nieuwere.
Het zal toch duidelijk zijn dat naast ME, Vista daar ook bij hoort ..... ?

Dat is kennelijk jou mening. Een hoop mensen denken daar anders over. Vista kun je totaal niet vergelijken met WinME. Daarnaast kun je WinME ook prima werkend krijgen.

Voor wat betreft de bedrijven en particulieren die toch maar niet overstapten, of zelfs weer teruggingen naar het vorige besturingssysteem hoef je niet lang te 'googelen'.

Klopt aangezien mensen die niet tevreden zijn eerder hun klachten plaatsen dan mensen die tevreden zijn

Kijk, ik werk al vanaf het begin met Windows en er zijn een paar versies, die zeer snel werden opgevolgd door een nieuwere.

Rare tijdlijnen heb jij dan in je hoofd even de "grote" OS-sen op een rijtje

Windows 1 tot 2 = 2 jaar (85 - 87)
Windows 2 tot 3 = 3 jaar (87 - 90)
Windows 3 tot Win 3.11 = 3 jaar (90 - 93)
Win 3.11 tot win 95 = 2 jaar (93 - 95)
Winnt 3.5 tot NT 4 = 2 jaar (94 -96)
Win 95 tot Win 98 = 3 jaar (95 - 98)
Winnt 4 tot Win 2000 = 4 jaar (96 - 00)
Win 98 tot ME = 2 jaar (98 - 00)
Win 2000 tot XP = 1 jaar (00 - 01)
Win ME tot XP = 1 jaar (00 - 01)
Win XP tot Vista = 5 Jaar (01 - 06) (nog net)
Vista tot 7 = tot nu toe 3 jaar (06 - heden)

Dus ik weet niet waar jij vandaan haald dat Vista snel opgevolgd word maar als 7 dit jaar nog uitkomt dan is vista niet heel kort op de markt hoor als je het bekijkt tegen de andere ossen van MS. Sterker nog dan zou Windows 2000 slechter zijn dan Windows Vista. aangezien Windows 2000 nog maar 1 jaar op de markt was toe XP al uitkwam. dus de tijd dat een OS op de markt is zegt dus niets over de kwaliteit ervan

Laatst bewerkt:
Ik vind vista ook een zeer goede OS, veel verbeteringen tegenover Xp(vooral visueel zichtbaar maar algemene functies van windows zijn er volgens mij ook veel op verbeterd volgens mij hoor) maar na 5jaar is dat ook maar al te normaal vind ik.

De meeste mensen zijn het gewoon om na ongeveer 5jaar met xp gewerkt te werken om over te stappen naar vista.
Inderdaad zoals al eerder vermeld is, na 3dagen of minder geven sommige mensen het al op om zo'n beetje te experimenteren met vista, dan willen ze direct terug naar xp.
Anno 2007(toen nog geen sp1) & een heel tijdje het constant crashen van de windows verkenner had ik ook echt de drang om terug te gaan naar xp maar omdat er geen drivers zijn voor mijn systeem zou dat dus niet echt gelukt zijn.

Nu ben ik er eerder blij om dat ik het niet heb gedaan omdat ik dan zoals de vele xp fanaten bij xp zou hebben blijven zitten totdat ik dan weer een nieuwe pc zou gekocht hebben & ik vind het dan ook veel prettiger werken op vista dan bijvoorbeeld de xp-pc thuis of xp op men school :)

Dus momenteel heb ik echt geen klachten over vista meer, behalve dan misschien de ondersteuning van oudere apparaten(al heb ik daar zelf nog geen last van gehad) maar wel men probleem met bestanden opslaan met office(word, excel,..) al kan ik dat probleem niet in de schoenen schuiven van vista denk ik maar eerder in de schoenen van acer met hun oem-versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan