Wat is fysieke geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
Ik zou niet weten welk deel van forum deze vraag moet mrjah
ik had vraagje wat doet je computer eigenlijk als die een fysieke geheugendump doet?
ik heb wel is systeem crash gehad wat ik ondertussen nogsteeds heb maar dr maar niet kan achterkomen wat t is maar zouden jullie kunnen helpen met wat die dan doet?
 
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.
 
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Dat snap ik allemaal wel en heb ik al gedaan maar ik wil weten wat die doet als die een fysieke geheugendump doe t:confused: wat is fysieke geheugendump
 
Als je systeem crasht gooit Windows als de bliksem dat wat er in het geheugen zit op de harde schijf.
Door support medewerkers van Microsoft zou dan wat makkelijker vastgesteld kunnen worden, waardoor de crash is veroorzaakt.
In hetzelfde schermpje waar BANDIT123 je naar toe stuurde, kun je regelen of het een minimale of een volledige geheugendump moet worden.
Standaard is dat ingesteld op de minimale, 64 Kb.
 
Laatst bewerkt:
hmm okee maar iemand die ik ken heeft problemen met pc elke keer blauw scherm zou het over kunnen gaan als windows erop nieuw op gaat?
 
ik heb wel is systeem crash gehad wat ik ondertussen nogsteeds heb maar dr maar niet kan achterkomen wat t is maar zouden jullie kunnen helpen met wat die dan doet?
Wacht eerst eens af of je PC bij een volgende crash een blauw scherm met uitgebreide foutmelding geeft.
Zoals BANDIT123 zei, als je die foutmelding hier opgeeft, kunnen we er wat meer mee.
En die kennis van je kan beter zelf een vraag in dit forum stellen.
(Windows opnieuw installeren lost veel op, maar je kennis kan aardig wat kwijt raken.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan