Wat is het beste cd brandprogramma??

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
167
Hoi allemaal,

Ik zou graag advies van jullie krijgen over brandsoftware. Wat is volgens jullie de beste software om audio-cd'' s (en ook data-cd's) te branden. Welk programma is het gebruikvriendelijkst enz. enz. Ik zou graag een nederlandstalig programma willen omdat ik niet bijzonder goed in engels ben. Maar als er nu een engelstalig programma bestaat die veel beter is hoor ik dat ook graag!!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Milou
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk blijf ik bij de koning onder de brandprogramma's nero.

is gebruiksvriendelijk en Nederlandstalig te maken dmv een taal update file.
 
Met de vorige spreker ben ik het eigenlijk wel eens.

Er is echter nog een ander programma, CloneCD, dat wellicht met nog minder in te stellen zaken z'n werk doet. Het heeft eventjes "stilgelegen" maar wordt nu door een andere fabrikant op de markt gebracht.

CloneCD heeft daarnaast het grote voordeel dat het 99% -???- van de CD's (met goed gevolg) kan kopieren, daar waar Nero met de beveiliging van een heleboel CD's maar met moeite weet om te gaan.

Als je denkt veel (spel) CD's te gaan kopieren waarvan je het origineel bezit (maar niet wil laten slijten) dan is wellicht CloneCD meer aan te bevelen.

Heb je het voornamelijk over MP3 en / of andere datacd'tjes met bestanden van eigen makelij, dan is Nero m.i. ook verreweg favoriet.

ps. ik gebruik beide programma's naast elkaar en ze "verdragen" elkaar prima op 1 harddisk. :D
 
Laatst bewerkt:
clonecd is inderdaad ideaal om een 1 op 1 kopie te maken.
clonecd heeft alleen 1 nadeel het kan alleen images branden of maken, ff een stelletje data of audio files er heen slepen en branden is er niet bij.
 
da's waar en dat is dan ook idd. de reden dat ik beide progjes naast elkaar (afhankelijk van de te klaren klus) gebruik.
 
Bedankt voor de tips!!

Weet iemand van jullie misschien wat de nieuwste versie van nero en van clonecd is?? (als ik software ga kopen wil ik natuurlijk wel de nieuwste versie!!!!). Het adres van de websites van deze softwarefabrikanten is ook goed dan zoek ik zelf wel uit wat de nieuwste versie is. En dan nog een vraagje; zijn zowel nero als clonecd volledig nederlandstalig??

Groetjes Milou
 
Nero heeft inmiddels een nieuw programma op de markt gezet ; 6.X terwijl CloneCD bij versie 4.2.0.2 zit (dacht ik)

Nero

CloneCD
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met de vorige berichtgevers eens.
Behalve dat ik Clonecd aan de kant heb gedaan sinds ik Alcohol 120% heb.
Deze kan met meerdere image bestanden omgaan en net zo als Clonecd een 1 op 1 kopie maken..
Nero blijft daarnaast ook voor mij de nummer 1 om data en audio en svcd te branden.
Ik gebruik dus alleen Nero en Alcohol 120%.
Beide zijn in het Nederlands.
 
Ik gebruik Nero 6.1.. vind ik het handigste en idd heel gebruiksvriendelijk...

Voor het wegbranden van Images gebruik ik wel liever Alcohol 120% ;)
 
Ik heb meerdere "sprekers" de afgelopen maanden op de Helpmij lovend horen schrijven over Alcohol.

Ik ken het progje niet, ik kan dus wat dat betreft alleen maar "wijzer" worden :

wat zijn de belangrijkste verschillen tussen CloneCD en Alcohol, of anders gevraagd : wat bedoel je met "omgaan met meerdere images" ?
 
Ik weet niet precies de kenmerken van CloneCD.. maar Alcohol brand alle Image bestanden moeiteloos weg.. en kan die ook heel goed maken.. voor de rest kan Alcohol eigenlijk niets.. qua muziek, data branden.. :confused:
 
Geplaatst door gast0225
wat zijn de belangrijkste verschillen tussen CloneCD en Alcohol ?

alcohol120% kan alle images file branden die er inprincipe zijn. ( cue/bin , iso , ngr, wbt, ccd enz enz ) en is dus ook puur een image brander.

clonecd kan alleen zijn eigen images files doen ( ccd, img enz )hooguit als er een goed cue file bij is wil hij wel eens cue/bin doen maar vaak loopt dat fout.

zie 1 van mijn vorige berichten voor link.
 
Ik ben geen kopieer expert, daarom :

ik begrijp 'm nog niet helemaal geloof ik ?

Als ik met clonecd een willekeurige cdrom kopieer, 1op1 of van mijn part eerst een image maak op de hdd, dan maakt CloneCD toch een "eigen" image op de hdd die dan vanzelfsprekend goed naar een CDR gebrand gaat worden?

Ik snap niet goed wat je bedoelt met "alle images"?
 
Laatst bewerkt:
Er bestaan ook andere image bestanden van andere software leverancier's.. bijv. CD-Erwin (Bin,Cue).. Die van Nero (....) en ook Alcohol heeft volgens mij een eigen image extensie..

Het probleem is dat CLoneCD alleen haar eigen gemaakte image-extensie kan maken.. en Alcohol kan elke image branden die er bestaat.. ;)
 
er zijn verschillende programma's die een image file aankunnen maken.

nero bv noemt zijn image files *.ngr
clonecd noemt ze ccd,img,sub
cdrwin noemt ze cue/bin
blindread noemt ze bwt

en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Als jij dus zelf een image maakt met clonecd ja dan kan clone hem branden.
Maar haal je nu ergens anders een image vandaan en stel dat die cue/bin is dan zou je hem met clone niet kunnen branden.
Als je nu alcohol120% hebt kun je alle gangbare image files branden en niet alleen de image files die door alcohol120% gemaakt zijn.
Dat nadeel heeft clonecd dus wel die kan alleen zijn eigen image files branden.
 
Geinig toch :D .. dat we allebei zo goed mogelijk proberen te helpen (zie tijd dat berichten zijn geplaatst).. :thumb:
 
oke, ik vat 'm.

Het probleem ben ik dus niet tegengekomen omdat ik altijd van eigen cd's of "geleende" cd's een kopietje heb gemaakt en dat deed CloneCD altijd goed. Ik snap nu idd. dat zolang je maar geen "externe" images binnenhaalt en probeert te branden er niets aan de hand is.
Thx.
 
Zolang je inderdaad geen andere plannen hebt dan alleen zelf "backups"te maken dan zou je zonder alcohol kunnen.

hoewel alcohol ook een perfecte 1 op 1 kopie kan maken zelfs van beveiligd cd's ;)
 
Geen gemeut allemaal!!
Gewoon de laatste versie van Nero(6.xx) en daarnaast clonecd(4.2....) of alcohol 120%.
Ben je gelijk van al dat gezeur af.
Deze proggy's werken allen perfect, daar ik tot nu toe( na een paar duizend schijfjes te hebben gebakken) er hooguit 5 á 10 van die schijfjes zijn mislukt.
Dus klaar is Clara, gewoon Nero dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan