Wat is het beste moederbord om te kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lab4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Ik wil binnenkort een nieuw moederbord kopen, ik wil graag met het moederbord maximaal kunnen gamen en ondertussen een dvd kunnen branden :p . Ik heb een P4 2,0ghz die ik voorlopig wil blijven gebruiken.

Welk moederbord moet ik kopen?

Gamen en een dvd branden tegelijk.
Zou ik persoonlijk afraden.
Ik denk dat het weinig met je moederbord te maken heeft.
Waarschijnlijk zal je processor dit niet aankunnen.
Zorgen voor voldoende geheugenen schrijf opslag.

Geplaatst door puppie
Gamen en een dvd branden tegelijk.
Zou ik persoonlijk afraden.
Ik denk dat het weinig met je moederbord te maken heeft.
Waarschijnlijk zal je processor dit niet aankunnen.
Zorgen voor voldoende geheugenen schrijf opslag.

het was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld :p het gaat mij erom dat ik het maximale eruit haal

Altijd moeilijk om te zeggen wat HET beste is. Ik kan je wel zeggen dat ik altijd zeer tevreden ben met Asus.

Ik heb zelf een tijdje MSI gehad.
Ben sinds kort overgestapt op ASUS omdat het mooier stabieler draaid.
Maar ik begrijp niet waarom je het moederbord wilt uitwisselen.
Max Gamen zul je moeten denken aan meer geheugen andere videokaart of proccessor.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marsmannetje
waarom wil je dit gaan doen?
Problemen?

Even de vraag goed lezen dan zie je wat de vraagsteller wil.

Geplaatst door puppie

Ja hij wil het maximale eruit halen en voorlopig zn oude processor blijven gebruiken, zinloos dus om dan nieuw mobo te kopen. Vandaar de vraag denk ik of er problemen met de oude was

robbert,
Over het zinloos zijn wij het wel eens.
Bordje werkt goed maar vraagsteller wil gewoon een ander bordje kopen.
as hij problemen heeft/had dan was dat wel vermeld.

tenminste zo lees ik het.:o

er bestaat nooit een best moederbord. het ligt aan WAARVOOR je de pc gebruikt. hierop kan je je moederbord op afstemmen

Zoiezo omdat ik op mn oude moederbord een beperkt geheugen toegang snelheid heb. Ik heb laatst 1024mb 400mhz Kingston geheugen gekocht maar mijn huidige moederbord ondersteunt geloof ik maximaal 233mhz.

Uiteindelijk zal er ook een nieuwe processor moeten kopen maar voorlopig wil ik eerst een nieuwe kast en mobo kopen omdat ik het een niet logische volgorde vind om als eerst een processor te kopen die ik niet kan gebruiken op mn huidige mobo.

Ik wil dus een moederbord kopen waarmee ik de komende tijd vooruit kan: die dus up te graden is, en eentje die behoorlijk rap en stabiel is :)

Een nieuw moederbord kopen, voor de 400mhz geheugen die je nu hebt is eigenlijk zinloos.
Daar je huidige processor waarschijnlijk geen gebruik maakt van die geheugen snelheid.

Welke FSB snelheid heeft je huidige processor?
Welk moederbord heb je nu?

Geplaatst door puppie

Nu inmiddels wel, maar ik had dus gelijk dat er meer achter zat...

ik sluit me aan bij de opmerking en vraag van crash..

FSB snelheid processor??? Ik weet dat het een P4 2Ghz is.....

Geplaatst door lab4
FSB snelheid processor??? Ik weet dat het een P4 2Ghz is.....
Je hebt een aantal types Pentium 4 2.0ghz.
Kijk eens met Everest Home Edition welke er bij jou in zit.
http://www.snapfiles.com/get/everest.html

In everest ga naar Moederbord>moederbord.
Geef eens op wat daar staat bij:
Moederbordnaam en bij,
Front side bus eigenschappen>werkelijke kloksnelheid

Moederbordnaam Gigabyte GA-8SIML

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 3200 MB/s

Dit zijn ze dus!

:D

Je hebt in mijn ogen twee opties;
Of je kunt dit mobo upgraden, met maximaal een 2.6 Ghz 400 FSB , een leuke videokaart en bijpassend geheugen, of je moet ff doorsparen voor een nieuw, en sneller systeem. :thumb:

Het “probleem” is dat je op het ogenblik met een processor zit met 400FSB.
De processor heeft een multiplier van 20, en dat maal 100 = 2.0 Ghz.
Het huidige moederbord zal dit dan ook ondersteunen met een FSB van 100 Mhz.

Ieder sneller moederbord wat meer dan 100 Mhz ondersteunt is voor jou een “beter” moederbord.
De volgende in dat rijtje zou een 133 Mhz kunnen zijn.(Toch nog redelijk te upgraden met 533 processors)
Niet echt het moederbord wat ik zou aanschaffen als ik naar een beter moederbord uit zou kijken, maar goed;
plug je hier jouw P4 2.0 Ghz op, dan kun je voor problemen komen te staan.
De multiplier is gebonden aan de P4, en die kun je - voor zover ik weet - niet wijzigen.
I.p.v. 20x100=2.0 Ghz, gaat de processor nu op 20x133=2.66 Ghz draaien.
Leuk meegenomen zou je denken, en er zijn idd gevallen bekend dat dit aardig gelukt is,
maar ik zou dat risico niet durven lopen. Bij een dergelijk moederbord hoort weer een 533 FSB processor.
En dan zijn er natuurlijk nog moederborden die processors met 800 FSB ondersteunen.
Ik bedoel, als je toch wilt upgraden. Maar ja, als je daar die 400FSB inplugt, krijg je waarschijnlijk heftig vuurwerk
Dus als je een moederbord met goede upgrade mogelijkheden zoekt, zal je de proc die je nu hebt waarschijnlijk moeten vergeten. (of je moet een doorgewinterde overclocker zijn die weet wat-ie doet)

Met vr.gr.
Jimmy

Laatst bewerkt:
moederboard

legt meestal aan je proccesor, maar soms heb je nieuwe moederboard nodig want anders past je proccesor er niet in. btw let goed op met kopen van moederboards soms passen ze niet in je kast dus laat altijd ff checken waar je hem ook koopt. let ook goed op dat je je proccesor goed erin klikt als je hem verkeerd doet kan je een nieuwe proccesor en moederboard kopen dus dat gaat dan een duur grapje worden xD.

je kan ook proberen ram geheugen erbij te kopen geheugen erbij te plaatsen dat kost 20,-ik zeg niet dan dat al je problemen zijn opgelost

veel s6 ermee :thumb:

Ik ben eigenlijk best benieuwd of iemand werkelijk nog een oplossing wil voor zijn vraag uit 2005.
Eigenlijk heb ik het flauwe vermoeden dat dit niet zo is :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan