Wat is het beste systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
uit je opsomming begrijp ik dat je niet gaat branden dan wel je bouwt een brander over...........

met het systeempje is weinig mis, al adviseer ik "sterk" met nadruk om toch de MX videokaart weg te laten en daarvoor in de plaats de Geforce TI4200 te nemen. Als "echte" gamer heb je binnen 6 maanden "spijt" van die MX...................

Verschil in prijs t.o.v. de 4200 is zo'n 125 euro..........

Ik bouw inderdaad een brander over.

Maar ik vind het verschil tussen €636,54 en €718,94 toch wel heel groot... en dan heb ik ipv 128mb maar 64mb, maar dus wel een geforce4 ti4200 64mb tv-out agp8x

Is een geforce4 ti echt zoveel sneller??

Geld en computers

Ik kan me goed voorstellen dat je een compromis moet sluiten mbt. je eisen aan de hardware en het budget dat je ter beschikking hebt.

Het systeem dat je hierboven beschrijft is in ieder geval in staat om alle thans verkrijgbare games te draaien. (ook al mis je dan de extra effecten die een TI kaart kan weergeven, maar echt een ramp is dat niet)

Paradigit is een betrouwbare hardware boer die normaal gesproken niet moeilijk doet bij evt. garantie claimen.

Maw. ik zou goed kunnen leven met bovenstaande configuratie als ik niet zo veel kon of wilde uitgeven.

Maar toch nog een klein pintje van kritiek als dat mag ;) vraag eens naar de meerprijs van 256 MB extra geheugen, dat is tegenwoordig niet zo duur meer.

Suc6

Geplaatst door Charley
ik denk dat als je een beetje een game systeem wil hebben (alleen kast geen monitor keyboard of muis) je toch wel rond de €800 zit
ja, dat klopt. Ik heb ook net een game-systeem besteld voor net onder de 800 euro

256mb ram extra is een goed idee.

Ik zou in ieder geval niet voor een 128mb GF4mx gaan. 64mb is voor die kaart echt wel genoeg. 128mb bied niet zoveel winst in performance. (behalve als je hele zware resoluties gaat draaien, maar die kun je met een gf4mx weer niet aan...)

Misschien is het een idee om naar een videokaart te kijken die tussen de 4ti en de 4mx in zit, zoals een geforce 3 of een ATI radeon 8500. Die zijn wat duurder dan de 4mx, maar bieden ook stukken betere prestaties. (vooral de 8500)

Ok, dus geen 128mb, maar 64mb... Done
Als iemand hier iets op tegen heeft zeg dat dan gerust: hoe meer meningen hoe meer vreugd :p !!

Dan zit ik nu nog met een vraagje:
Zit er een nadeel aan het hebben van 2x 256mb RAM ipv 1x 512mb RAM??

Dit scheelt me namelijk weer €30 !! :D

Geplaatst door the_dannyboy

Dan zit ik nu nog met een vraagje:
Zit er een nadeel aan het hebben van 2x 256mb RAM ipv 1x 512mb RAM??

Dit scheelt me namelijk weer €30 !! :D

30 euro verschil?!?
waar koop je die dingen? (en wat betaal je ervoor)

het enige nadeel is dat je één slot minder hebt om het ooit nog eens uit te breiden. Het nadeel van een reep 512 is wel, dat als hij kapot gaat het weer duurder is om hem te vervangen.

Paradigit.nl: kun je een eigen computer samenstellen...

Was een foutje van die €30, is maar €10, dus dan denk ik dat ik toch maar één geheugenbank pak van 512 en geen 2 van 256...
Heb ik een extra plaatsje over op m'n mobo :D

Laatst bewerkt:
Dan nog een vraagje (alweer :) ) Is een geforce3 beter dan een geforce4 mx?
En zo ja, hoeveel beter?

<edit> en hoe zit het met de ATI Radeon 9000 128mb?? </edit>

Laatst bewerkt:
een 4mx is een opgefokte gf2. De gf3 is op een hele nieuwe techniek gebaseerd en dus een stuk sneller.
( de naam Geforce 4 is een pure marketing-truuk. Die kaart is helemaal geen gf4, maar hij verkoopt gewoon beter als ze dat erop zetten)

Kijk anders hier even. Daar staat een vergelijking van alle videokaarten.

Zoals ik het zie op de tests zijn de Radeon 9000 en de Geforce 4MX zowat even goed, de Geforce 3 is een stuk beter...waarom is die dan niet zo bekend?

omdat die bij de introductie erg duur was. En voor dat hij goed en wel op de markt was, werd hij al vervangen door de GF4 serie.

Een 9000Pro is misschien wel een goede keuze, maar ik weet zo uit mijn hoofd niet wat die kost...

Ik denk dat ik 't gewoon lekker bij de geforce4 mx houdt, want de geforce3 en de radeon 9000PRO verkopen ze nergens bij ons in de buurt...

je kunt ze toch gewoon laten opsturen? Voor 5 eruo verzendkosten heb je hem.

En ze zijn het extra geld zeker waard...

Maar waar kan ik die dingen dan bestellen?

Liefst niet te duur :p

Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen al die merken??

Moet ik gewoon de goedkoopste 8500 pakken??

al die merken zijn gewoon verschillende producenten die met behulp van een bepaalde chip van ATI een videokaart bakken. Door een vergelijkend review te bekijken kun je makkelijker een keuze maken:

zoek bij google even op '8500' en 'review'

De nieuwe 8500 met AGP8x heet radeon 9100. Maar dat is net als de gf4mx een marketingtruuk: als het met een negen begint, lijkt het beter. Vermoedelijk is die iets duurder...

Ik denk trouwens toch niet dat ik 'm pak... vind €96 wel erg duur, is 211,56 gulden... :(

Ja, ik heb ook net 200 eurotjes bij elkaar geschraapt om een 9500 te kopen, dus ik weet dat het niet makkelijk is. Maar geloof me, als je van games houd, is het 't waard. Reken het gewoon terug naar het aantal uur dat je per jaar gamet en dan kun je de kosten per uur berekenen. Dan kijk je of je het de moeite waard vindt.

Wat betaal je trouwens voor die 4mx? Een beetje mx440 kost ook 100 euro...

Voordeel van de gf3, 8500 en 9000 is dat ze DX 8 ondersteunen en dus wat langer meegaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan