wat is het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Heey mensne, ik heb een vraag!

Kijk ik heb een computer met een BTX moederbord en ik weet niet precies wat er kapot is gegaan... de voeding of het moederbord... ik wist wel dat de voeding stuk was maar weet niet of het moederbord ook het probleem was. Maar goed ik sloot dus een voeding van een ATX systeem aan op dit moederbord en dan gaat de processor ventilator vanzelf draaien en als ik poer knop indruk gaat het systeem niet aan... Wat zou het probleem kunnen zijn? Toch het moeder bord of toch een andere voeding??

Gr,
Yorick

Grote kans dat je moederbord ook naar de knoppen is gegaan toen de voeding ook gedag zei.

Probeer hem op te starten met zo min mogelijk apparaten er aan.
Dus alle hardeschijven er af, geheugen, videokaart.

Dan kijken of ie opstart en dan weer een voor een er weer in plaatsen en na een plaatsing weer opstarten.

Doet ie het meteen al niet dan kun je denk ik wel vaststellen dat het moederbord kaduuk is.

Grote kans dat je moederbord ook naar de knoppen is gegaan toen de voeding ook gedag zei.

Probeer hem op te starten met zo min mogelijk apparaten er aan.
Dus alle hardeschijven er af, geheugen, videokaart.

Dan kijken of ie opstart en dan weer een voor een er weer in plaatsen en na een plaatsing weer opstarten.

Doet ie het meteen al niet dan kun je denk ik wel vaststellen dat het moederbord kaduuk is.

ja oke maar hoe kan het dan dat als ik voeding aansluit op stroom, gelijk de ventilator van de processor gaat draaien? maar goed waar kan ik ergens een goeiekoop btx moederbord kopen en heb je daarvoor geen andere voeding nodig dan van een atx?

gr

Volgens mij kan elke voeding wel aangesloten worden.
Als ie maar past op je moederbord en het wattage toereikend is.

Een btx-moederbord is volgens mij niet te krijgen.

Dus je zal 2e hands moeten kijken. Of een atx-bord kopen met een nieuwe kast.
Volgens mij kan je alle onderdelen die op een btx-bord zitten wel overzetten.
Het enige verschil is, zover mijn kennis gaat, dat de onderdelen op andere plaatsen zitten. In de hoop dat dit betere koelmogelijkheden zou geven.

In de praktijk valt dit nogal mee.

Overigens kan er ook nog meer kapot zijn, behalve alleen moederbord en voeding. Als je voeding kapot is gegaan en daardoor ook je moederbord, dan is het voor mij een teken dat er een piekstroom door de hardware is gegaan. Daar kan computerhardware slecht tegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan