Wat is het verschil en wat kun je er mee doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Mensen

Ik krijg aldoor reklames binnen zoals

1) Intenso Top Performannce SSD 1TB M.2 SATA

2) Intenso M.2 SSD PCLe Premium 1 TB M.2 NVMe

646f9e4abba5d-Schermafbeelding_2023-05-25_194200.png


Qua opbouw zien ze er practisch hetzelfde uit, met die verstande dat de aansluitingen van 1) 2 sleuven heeft bij de aansluitingen en 2) slechts 1 sleuf heeft

Wat kun je met er mee doen.?

Volgens mij is 2) een normale SSD M.2 NVMe SSD, wat wat is dan precies 1) en wat kun je daarmee?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
welke van de 2

Dag dukkel deze 2 (opslag media)zitten meestal in een dunne laptop omdat een normale ssd met ombouw niet erin past je krijgt deze met een aansluiting sata m2 of pcie m2 aansluiting.
Als er weinig ruimte in een computer is kun je deze aansluit met een verloopkabel sata naar sata m2 of pcie naar pcie m2. Er zijn ook moederborden waarop deze zijn voorgemonteerd.
Bijvoorbeeld als je een kapotte ssd uit elkaar haald dan kom je dit ook tegen in de ssd, het kasje is er om deze dan gewoon als de hdd vervangen wordt voor een ssd op de plek te plaatsen waar hdd zat.

groetjes Ben.
ps de reclame kun je als spam melden als je er last van heb.
 
Hoi Dukkel, de linkse werkt volgens het SATA protocol (max doorvoer van 560 MB/sec), en de rechtse werkt volgens het NVMe protocol en kan hogere doorvoersnelheden halen, een NVMe met een doorvoersnelheid van 1700 mb/sec geen uitzondering meer.

M2 geeft aan welke bouwvorm ze hebben, het getal wat erachter staat geeft de lengte van de SSD aan, 80 (mm) is eigenlijk de meest voorkomende, al zijn er ook in 40, 32 en sporadisch in 110 te vinden.

Je hebt nu vast wel door dat het opslagmedia is ..

M2 sticks (zo noem ik ze) worden op het moederbord ingeschoven en vastgedraaid, je hebt er geen kabels meer voor nodig en het kan ook nog eens mooi staan.
Verder neemt het weinig bouwruimte in beslag en is dus ideaal voor de erg kleine pckastjes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan