Wat is het verschil tussen C# en C++

• Onderwerp starter Onderwerp starter CB01
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CB01

Senior Member, Betaalde handtekening
Lid geworden
5 nov 2009
Dag allemaal,

Weet iemand mij te vertellen wat het verschil is tussen C# en C++??

Alvast bedankt

Wat ik er van weet:

C++
Die ++ staat voor iets meer.

Ik denk dus dat het een uitgebreidere en modernere taal is. Gebasseerd op het oudere C#.

Maar er zal wel iemand een meer verantwoorde en correcte uitleg kunnen geven.

c++ komt van C, c++ is een neiuwere versie

c# is een comlpleet andere taal, gecreeerd door ik geloof micrisoft

Zoals NLScotty al zei is C++ een superset van C (zo goed als dan). C# is een taal die wat weg heeft van C en C++ maar meer op Java lijkt en inderdaad door Microsoft is gemaakt.

[.....]

C, C++ en C# (C-sharp) zijn 3 compleet verschillende talen
C was er het eerst. Dit is een low-level programmeertaal welke lineair gericht is. (state machines, functies, etc)

C++ kwam als 2e. Hoewel C++ alle commando's uit C ondersteunt, is dit een compleet nieuwe programmeertaal. Je hebt geen enkel C commando nodig om C++ te kunnen programmeren en dit wordt zelfs ten zeerste afgeraden. De enige grote overeenkomsten tussen de 2 talen is de syntax. (waar haakjes horen te staan, welke haakjes gebruikt moeten worden en in-build commando's als if, for, while, int/float/double etc etc). C++ is compleet object georienteerd: Classes, overerving, polymorfisme, friend-functions en virtuele classes zijn toegevoegd.

C# is het nieuwst en is op het .NET framework van microsoft gebouwd. Het is net als C++ Object-georienteerd, maar meer gericht op de samenwerking tussen de diverse talen. Zo zul je in C# prima functies aan kunnen roepen uit VB.NET, Java.net en managed C++.

Iedere taal heeft zo zijn voor- en nadelen en vooral ook zijn eigen toepassing.

Laatst bewerkt:
"niek e" ontzettend bedankt voor jou volledige en heldere uitleg.

Nog een laatste vraag. Ik wil als beginner een taal leren. Waar kan ik het beste mee beginnen C# of C++ n waarom?

Alvast bedankt

C++ is veel moeilijker maar veel sneller, en met meer mogelijkheden.

C# is makkelijker en kan je snel je mooi uitziende programma's creeeren.

Ik zou voor C# gaan, hangt er eigenlijk af van wat je wil. Als je simulaties wil uitvoeren in C++ beter, maar voor in het algemeen zou ik C# gebruiken.

C++ is veel moeilijker maar veel sneller, en met meer mogelijkheden.

C# is makkelijker en kan je snel je mooi uitziende programma's creeeren.

Ik zou voor C# gaan, hangt er eigenlijk af van wat je wil. Als je simulaties wil uitvoeren in C++ beter, maar voor in het algemeen zou ik C# gebruiken.

Hoe bedoel je met simulaties , want ik weet niet beter dat je met C++ veel meer kan in het programma's maken dan C#. Ook weet ik dat je C# en C++ kan combineren door in C++ een dll te maken en te gebruiken voor C#.

C++ is veel krachtiger en uitbereidbaar, maar daar tegen over staat dat je nog niks hebt, voordat je eindelijk kan beginnen moet je alles eerst schrijven. Dit is veschrikkelijk veel werk. C++ is ook sneller dan C#, maar het blijft het nadeel: Een programma schrijven is C# ben je 10 keer zo snel mee klaar als in C++ en het is veel makkelijker te editen en te begrijpen wat er staat. Hierdoor is het niet goed om met C++ als je eerste programmeer taal te beginnen, dat is een beetje een overkill.

Ik zou het zelf afraden om met .NET talen te programmeren, dus C#. Maar als je begint met programmeren zou je het beste eerst een makkelijk taal kunnen leren zoals Visual Basic (Zodat je alle basis weet). Daarna zou je er het beste aan doen C++ te gaan doen:thumb:

Ik zou het zelf afraden om met .NET talen te programmeren, dus C#. Maar als je begint met programmeren zou je het beste eerst een makkelijk taal kunnen leren zoals Visual Basic (Zodat je alle basis weet). Daarna zou je er het beste aan doen C++ te gaan doen:thumb:

Waarom zou je afraden om in .net te programmen, .net is de toekomst, er zijn nu ook al verschillende projecten om .NET crossplatform te maken bijvoorbeeld: Mono (hoewel het nog alleen .net 2.0 support)

.NET is veel beter en makkelijker, dan bijv. C++, het verschil in snelheid weegt niet op tegen het verschil in de maaktijd.

Visual basic is heel erg simpel om dat het een erg makkelijk te leren is, het is alleen een taal waarbij je erg veel moet typen om iets gedaan te krijgen. Verder is C#, over het algemeen meer gesupport kwa extensions.

Hoewel het iets langer duurt om C# te leren, gaat het dan veel sneller om programma's te creeren (tenzij je wel heel snel kunt typen).

Dus ik zou je aanraden om C# te leren. Het enige nadeel of voordeel (ik vind het een voordeel) is dat C# let op hoofdletters/kleine letters. Hierdoor kan je mooiere code schrijven bijv:
Code:
Visual basic:
Dim Car1 as Car = new Car()
C#:
Car car = new Car();

Waarom zou je afraden om in .net te programmen, .net is de toekomst, er zijn nu ook al verschillende projecten om .NET crossplatform te maken bijvoorbeeld: Mono (hoewel het nog alleen .net 2.0 support)
Als het .NET volgens jou de toekomst heeft, zie ik het somber in. Van mijn part hadden ze dat hele .NET gedoe nooit bedacht.
.NET is veel beter en makkelijker, dan bijv. C++, het verschil in snelheid weegt niet op tegen het verschil in de maaktijd.
En zeg alsjeblieft NIET dat .NET beter is dan C++, want het is andersom...

C++ is misschien wel beter omdat je veel meer macht er over hebt, maar je moet 3x zoveel code schrijven om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Je moet alles vanaf het begin af maken.

Wat is er volgens jou echt zo slecht aan .net, en het crossplatform argument wordt opgelost,
snelheidsverschil is minimaal, dus wat?

.Net verkleint de tijd om iets te maken + veel makkelijker, XNA gaat de gaming industrie veranderen.

Allemaal producten van .net.

Laatst bewerkt:
Met die snelheid zal het ook wel meevallen, .NET is veel langzamer dan C++.
'Microsoft Intermediate Language' (MSIL). De MSIL-code wordt door de CLR ('Common Language Runtime') door middel van just-in-time compilatie omgezet naar machine-code en uitgevoerd.
Dat neemt dus geen bijna tijd in beslag?!
Volgens mij duurt het verdraaid lang, als je kijkt wat een C++ ding in die tijd kan doen. Test het zelf uit, maak in .NET en C++ een loop tot de 10.000.000 moet jij is kijken wie er onder gelijke andere processen het eerste is...;) Volgens mij mede doordat het meer werk is in C++ met name GUI te programmeren dat meer tijd inneemt komt er wel extra presisie bij(Dat vindt ik tenminste) Ik hoop maar niet dat iedereen net zo gaat denken als jij dat .NET de toekomst heeft...

Als jij een programma moet maken 2 mogelijkheden of .net of C++ wat kies je?

C++ kan wel preciezer en sneller zijn, maar de tijd omhetzelfde programma te maken is wel dubbel.

Ook al is er 10% snelheidverlies het duurt wel de helft van de tijd het maken, als je dus echt een team hebt, bespaart dit verschrikkelijk veel geld.

Simulaties (natuurkundige enzo) zijn dus beter in C++ omdat het veel preciezer en sneller is, maar voor de meeste dingen zoals: spelletjes en andere programmas, is .net veel beter.

Dit maakt dus C++ bij uitstek geschikt voor speciale taken zoals simulaties en programmas waarbij je echt de core van de computer gaat editen.

.NET daarentegen is vooral geschikt voor al het andere, van spellen tot normale applicaties.

Waarom zouden wij als geen natuurkundigen dan ingewikkeld gaan doen en uren lang zitten programmeren als het ook in een uurtje kan?

.NET heeft zo dus zijn voordelen. En ik (met een computer uit 2003) merk echt niet het snelheidsverschil tussen een .net en C++ applicatie, jij moet echt wel een computer uit 1999 hebben ofzo.
Maar waarschijnelijk overdrijf je heel erg.

En juist dat snelheidsverlies waarover je hebt is geneens zo verschrikkelijk groot.

Nee, hoor mijn computer komt niet uit het museum ofso hoor...;)
Eens zul je me geloven, dat het .NET waardeloos is. Je komt er vanzelf achter en dan heb je spijt dat je al je tijd hebt verkwist in .NET. En niet gelijk iets als C++ hebt geleerd. Discussie gesloten...

Ik zou gaan voor C++, toen ik begon twijfelde ik en heb ik C# uitgeprobeerd. Ik ben geen wiskunde / computer genie maar ik vond C++ best simpel te leren. Dat wil zeggen, de basis dan.

Het enige voordeel van C# dat ik kan noemen, wat net al werd gezegd: je kan sneller, met minder code programma's schrijven.

Voordeel C++: snellere programma's en cross-platform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan