Wat is het verschil tussen deze twee netwerkkaarten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de volgende twee netwerkkaarten?

LAN PCI Card 10/100 Mbps VIA

ARTIKELNUMMER: LA000040

Met de Sweex LAN PCI Card met VIA chipset maakt je PC in no time deel uit van een 10/100 Mbps netwerk. Deze kaart is eenvoudig in te bouwen in een vrij PCI-slot van je PC en biedt alle voordelen van Plug and Play. Dit houdt in dat het besturingsystem de kaart herkent en de installatie direct voor je uitvoert. Deze PCI Ethernet kaart heeft een grote comptabiliteit voor UTP-netwerken. De kaart is auto-sense, wat wil zeggen dat hij zich afhankelijk van de rest van het netwerk aanpast op een snelheid van 10 tot 100 Mbps.

en

LAN PCI Card 10/100 Mbps Realtek

ARTIKELNUMMER: LA000030

PCI local bus specificatie revisie 2.2
Conformeert met IEEE 802.3 10BASE-T en IEEE 802.3u 100BASE-TX normen
snelheid van 10 of 100 Mbps
Realtek Chipset 8139
On-board socket voor een optionele boot ROM
1 diagnostische LED
Wake On LAN functie

Het is mijn bedoeling hem tijdelijk in een netwerk te plaatsen om ff via ADSL de update's binnen te halen.

Ze kosten in de winkel waar ik was trouwens even duur:

€ 5,95

Maakt niet zo veel uit hebben bijde de zelfde specificaties en zijn gewone netwerkkaarten alleen ik zou persoonlijkvoor Realtek gaan.

Zijn beide goede kaartjes denk ik, maar met de realtek heb je grote kans dat die deze tijdens de installatie perfect herkend wordt in XP zonder ook maar één installatie cd-rom aan te hoeven raken. :)

Het gaat er mij vooral om dat het plug en play is.

De adviesprijs van de realtek is echter wat duuurder terwijl ze die andere kaart zelfs boven de adviesprijs verkopen.

Ik ben er uit, bedankt voor de tips. :thumb:

Mocht ik nog ergens op moeten letten dan hoor ik dat graag.

Beide kaartjes zijn wel van Sweex, maar neem aan dat het voor een netwerkkaartje niet zo'n probleem is.

Weet iemand of deze kaarten plug en play zijn?

Hallo !
De Sweex ken ik niet, maar ik gebruik in m'n netwerkje van 3 PS's de Realtek en die wordt door XP zonder problemen herkent. Geen driver-CD o.i.d. nodig.
Greetz,
Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan