Wat is het verschil tussen een knop en een button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik zou graag willen weten wat nu precies het verschil is tussen een Knop en een CommandButton. Ik vraag dit omdat ik in een excel blad een knop moet hebben die bij een bepaalde lege cel niet zichtbaar is. Maar zodra ik in de cel iets typ, wordt hij wel zichtbaar. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er niet uit. Ik heb eerst geprobeerd om via een andere knop een macro te maken die dit zou moeten doen, maar helaas. Echter is het de bedoeling dat dit rechtstreeks gebeurd bij of na het typen.
bv. cell A1 (leeg) knop/button niet zichtbaar.
cell A1 (vol) knop/button wel zichtbaar.

Groeten Abel Visscher

Al is het mogelijk wat jij wil, ik zou het anders aanpakken.

Je kan de knop altijd zichtbaar maken, maar in de code van de knop zet je een testje of de cel leeg is of niet. Indien leeg, stop de code (of iets dergelijks van opzet).

Dat is veel performanter dan het creëren van code die nagaat of de knop al dan niet gezien mag worden.

Wigi

Beste Wigi,

Ik heb het volgende gemaakt:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
CommandButton1.Visible = False
If Range("A1").Formula = "1" Then
CommandButton1.Visible = True
End If
End Sub

Het is een begin, maar ik zit met nog wat vragen omdat ik niet tevreden ben.
Ik zou graag zien dat zodra in cel A1 een teken staat, de button zichtbaar wordt en dus in mijn geval niet alleen bij 1.
Verder word de verandering pas doorgevoerd als er op enter word gedrukt. Ik vind het mooier dat als er ook maar een teken wordt getypt dat de button al zichtbaar wordt, en als het laatste teken word verwijderd de button ook weg is voor men op enter drukt.
Is dit alles mogelijk en heeft u misschien ook wat aanwijzingen?
Ik ben een beginner en probeer veel maar kost mij veel tijd en dat heb ik op dit moment niet veel.
Alvast bedankt.

Abel Visscher

Laatst bewerkt:
Ik vind het mooier dat als er ook maar een teken wordt getypt dat de button al zichtbaar wordt, en als het laatste teken word verwijderd de button ook weg is voor men op enter drukt.

Dat gaat niet in cellen... Op een userform (een zelfgemaakt schermpje) kan dat wel.

Nu, ik raadde jou af om een Worksheet_Change te gebruiken, wat jij gebruikt (een Worksheet_SelectionChange event) dat is nog erger. Je moet weten dat de code die jij schrijft uitgevoerd wordt bij ELKE wijziging van een selectie. Dus gewoon maar onnozel de cursor een cel naar beneden zetten en de code wordt uitgevoerd. Daarom raadde ik dit af en ook een Worksheet_Change event (daar wordt code uitgevoerd bij het wijzigen van een cel - maar niet als je nog in de cel zit, dat gaat dus niet).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan