Wat is het verschil tussen " een repeater en een bridge"?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Kan men beide gebruiken om de reikwijdte van een draadloos netwerk uit te breiden? Als beide het zelfde doel hebben, wat is dan de beste keuze tussen :" Frit! wlan wireless repeater" en "linksys wet610 ethernet bridge"? Draadloos netwerk met 6 computers en een Nas, een Access point van Linksys Wap610N. besturingssystemen: Windows 7, Vista, XP. Kan ik voor beide toestellen niet best een Static Ip configuren?

Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat een bridge een netwerkaansluiting nodig heeft, en een repeater niet

Een Wireless repeater versterkt alleen je draadloos signaal, een goede Wireless Bridge heeft i.d.d. een Ethernet aansluiting waar je weer terug kan gaan op een koper verbinding naar b.v. een gameconsole of zo iets.

versterkt een Wireless Bridge ook het draadloos signaal en zo ja hoe kunt ge dat dan concreet vaststellen,bijvoorbeeld op de website van je router?

Laatst bewerkt:
Ik wil absoluut de reikwijdte van mijn draadloos netwerk uitbreiden. ik zou heel graag willen weten met welk toestel: repeater, bridge, access point met repeater modus, antenne of andere mogelijkheden.

Heel graag een antwoord,

Beste Robert,

je hebt dan sowieso een repeater nodig. een repeater zendt het signaal opnieuw uit (repeaten). een goede repeater is bijv. de ECB3500 van EnGenius. als je het buiten
Een bridge zorgt ervoor dat er een brug wordt geslagen tussen twee afzonderlijke netwerken. je gebruikt dan een apparaat ingesteld in bridge mode om het signaal te zenden naar een apparaat ingesteld in access point mode. de laatste verdeeld het signaal dan op de nieuwe locatie over de verschillende computer/laptops/mediacenters...

grt,

Tom

Van hun website:
WDS repeater mode
De WDS mode, ook wel repeater functie genoemd kan in 3 modes worden gebruikt. De WDS mode werkt alleen met apparatuur dat ook van het merk Engenius (voorheen Senao) is.

Lijkt me lastig met een Linksys accesspoint. Daarnaast is de EnGenius een Wireless A/G repeater. TS heeft een Wireless N netwerk.

Ik ben geen fan van repeaters, in de gevallen waar ik ervaring mee heb komt dit de netwerksneldheid niet ten goede. Als een netwerkkabel aanleggen geen optie is, zou ik eerder kijken naar een oplossing via het stroomnet, bijvoorbeeld: http://www.devolo.nl/consumer/77_dlan-200-av-wireless-n_starter-kit_productinformatie_1.html?l=nl

die beperking geldt bij het draadloos opvangen en draadloos doorzenden van het netwerk signaal. Indien je het access point aan een een utp kabel legt, kan hij met elk merk router of modem repeaten.
Er is ook een 11n model van Engenius: de ECB-9500. de goedkoopste prijs van de devolo starter kit is 130 euro. De ECB9500 kost 115 euro.

de devolo starter kit geeft een snelheid van 200Mbps en de ECB-9500 een snelheid van 300Mbps. daarnaast heeft de devolo dLAN 200 naar mijn idee een veel minder krachtig draadloos zendvermogen (en daarmee draadloos bereik). Helaas heb ik van het laatste geen gedetailleerde documentatie gevonden.

Mijn Belkin Pre N router geeft aan het AP wel een Dynamic IP adres, dat over het algemeen niet wijzigt, omdat het AP verbonden blijft via een UTP kabel.

Vanweg zwak wifi signaal het ik een Engenius ECB3500 gekocht om aan te sluiten op mijn KPN Experiabox.
Weet iemand waar ik een handleiding kan.vinden wof hoe dit moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan