Wat is het verschil tussen router en lan switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

abaauw

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2001
Graag wilde weten wat het verschil is tussen router en lan switch. Ik heb 3 pc's die ik wilde delen met internet via kabel (chello). In de winkel kocht ik voor elke pc een netwerkkaart en voor een pc twee kaarten want dat moest de server worden volgens verkoper. Daarbij ook een lanswitch gekocht die had ik volgens verkoper ook nodig. Ik thuis alles aangesloten dus de server met twee kaarten de een via kabel-modem de andere naar de lan-switch die verdeelde het over de andere twee pc's. Alleen moest de server altijd aanstaan dat vond ik vervelend en ging toen bij die zelfde zaak een router 1 poorts kopen alles aangesloten alles geprobeerd maar het lukte niet. Ik heb toe een andere opstelling gemaakt. De kabelmodem verbonden met de lan-switch en daaruit alle pc's verbonden het werkt perfect de router is overbodig en een server is niet meer nodig. Waarom wordt er zo moeilijk gedaan als het schijnbaar toch makkelijk kan. Wie weet er voor mij een antwoord?

Kunnen alle PC's nu op hetzelfde moment erop?

Normaal gezien wijst je modem (en dus je provider) slechts één IP toe, daarom heb je een router nodig (die zelf IP's toewijst).

Alle pc's werken perfect alleen ik zou het zo graag willen weten waarom het wel gaat terwijl overal gezegd wordt dat het niet gaat
George

Het verbaast mij ook. Normaal wijst je modem echt slechts één IP toe. Als je deze opstelling maakt:

Modem - Switch - PC's

Kan er normaal gezien maar één PC op.

Ik weet niet of het dom is maar het is een lan-switch zou dat wat uit maken? Maar verder moet ik het zomaar laten het werkt en de router maar te koop aanbieden. Verder nog bedankt voor je advies en meedenken groetjes

Kijk eens welk IP beide PC's hebben... Dit doe je door naar Start, uitvoeren te gaan, vervolgens typ je "command" in, en dan "ipconfig".

Ja ik heb het gecontroleerd ze hebben alle drie een apart IP. adres zou de de switch die ik heb toch niet geschikt hiervoor zijn? Het is Sweex 5 poorts lan-switch

Welk IP hebben ze?

Dat ze een verschillend IP hebben is logisch, en nodig..

Je hebt toch de opstelling modem => switch => PC's gemaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan