Wat is het verschil tussen slot 1 en slot a

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Ik wil mijn computer upgraden met een nieuwe processor van
1 ghz en is dit mijn vraag:
Heb volgens everest 1 moederbord van het merk MSI MS-6167 en als ik dan kijk dan gebruikt de CPU slot 1. Maar als ik CPU aanklik in everest dan staat er achter CPU verpakkingstype : 242 Contact Slot A Cartridge. Nu is mijn vraag moet ik nu kijken naar een nieuwe processor die past in slot A of die past in slot 1 of kan ik beide gebruiken.
Wil deze computer upgraden voor mijn zoon namelijk.

Met vriendelijke groeten.
 
Zoek maar wat nieuws uit

Je kunt hem wel upgraden met een nieuw moederbord en misschien moet je dan ook een nieuwe voeding kopen.

Maar slot 1 borden upgraden vind ik zelf zonde van het geld dat je er voor uit geeft.

Eric.
 
oke

Maar wat is het verschil nu tussen slot 1 en slot A en waar moet ik nu naar kijken een processor die draait op slot A of die draait op slot 1.
Mijn zoon heeft gratis spelletjes gekregen die op minimaal 900 Mhz moeten draaien en deze computer draait op 6oo Mhz en daarom wil ik hem upgraden.
 
bedankt

Bedankt voor het uitleggen van het verschil en weet nu voldoende zodat ik nu weet waar ik op moet letten.

Met vriendelijke groeten:thumb:
 
Ik denk

Dat je een slot 1 hebt.

Dan staat er zo'n zwart ding rechtop op je bord.

Ken daar geen 900 MHz versie van.

Eric.
 
MD Athlon 500MHz and higher
RAM supported PC100 SDRAM DIMMs, 3.3v, maximum 768MB
Form factor ATX (20.9cm x 30.5cm)
Chipset AMD Irongate (Northbridge)
AMD 756 Viper (Southbridge)
Expansion slots 1 AGP, 1x and 2x, 66/133MHz, 3.3v
5 PCI
2 ISA
Peripheral interfaces 2 serial ports
2 USB (Universal Serial Bus) ports, 2 optional front panel USB connectors
2 IDE (Ultra DMA and ATA/66 support)
Floppy drive (360K, 720K, 1.2M, 1.44M, 2.88M)
Game port
Parallel port (supports SPP/EPP/ECP)
PS/2 keyboard and mouse ports
BIOS Award (9/30/99) provides Plug & Play and Desktop Management Interface (DMI)
Boot options Up to four can be selected from: floppy, LS/Zip, HDD-0/HDD-1, HDD-3, SCSI, CDROM, LAN, disabled. All devices available in any sequence.
Miscellaneous Slot A
Wake-up on LAN connector
Power saving switch connector
200MHz EV6 system interface (100MHz bus, timed at rising and falling edges of clock)
OHCI USB
APIC
ACPI power management
IrDA module connector

is dus een slot A bord, bedoeld voor athlon processoren van AMD

het probleem is dat deze niet tot nauwelijks te krijgen zijn. Meestal is een processor/moederbord/geheugen upgrade met recente of nieuw een betere oplossing dan het www afstruinen naar zo'n processor, maar je kunt altijd mazzel hebben

vr. gr joost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan