Wat is Max.TPD, en waar moet ik verder op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
Een vriend heeft mij gevraagd te helpen met het upgraden van zijn oude PC. Nu ben ik aan het kijken voor een i5 processor voor een aanvaardbare prijs. Als ik naar de specificaties kijk, zie ik bijvoorbeeld dingen als max.TPD staan. wat iis dit, en waar moet ik op letten als het om de compatibiliteit met de voeding gaat? Hoe weet ik bijvoorbeeld hoeveel pins de aansluiting van een processor is?
 
Volgens mij was het max.TPD van de huidige processor 95watt. Maakt het dan uit of er een processor met een hogere max.TPD in komt?
Maakt het aantal pins uit (kan ik 4 pins in een 8 pins aansluiting doen bijvoorbeeld)?
 
max tdp klopt niet dit is ongeveer een intel processor kan gerust boven de 95watts komen
zeker als de processor licht word overklokt hier hoef je echter niet op te letten bij een Intel pc
waar je op moet letten is het socket type van de processor anders past hij niet op het moederbord
 
Die socket wist ik al. Kan ik een 4 pins processorvoeding aansluiten op een 8pin onboard connector?
Mijn vriend wil de pc voor gaming gaan gebruiken.
wat is overklokken?
 
ja dat kan echter zal de processor dan wel minder stroom krijgen en is overklokken geen optie
overklokken is de processor om het even simpel te houden op hogere toeren laten draaien
in dit geval zal de Ghz hoger zijn bijvoorbeeld op 4Ghz inplaats van 3Ghz
 
Moet je kiezen om te overklokken? of gaat dat automatisch?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een probleem is als het niet kan.
Anders zoek ik nog wel verder naar een 4 pin moederbord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan