Wat is mogelijk met mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb je net een upgrade kit van 188 euro gegeven dan heb je alleen nog een videokaart en wellicht een voeding nodig
een game kaart kost rond de 100 euro en een A-merk voeding 50 euro

188+150= 338 euro voor videokaart moederbord processor voeding en ram

upgrade kit.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar zal dit genoeg zijn voor de komende jaren?

Laatst bewerkt door een moderator:
toekomst gericht zul je nog kunnen upgraden
dit is erg budgettief dus verwacht geen ultra hoge graphics
ik denk dat je voor een paar jaar op medium wel goed zit
je kunt als je wilt later altijd nog een sterkere videokaart plaatsen of Processor

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken en met jou upgrade kit + 1gb videokaart + een 550watt voeding op 307euro
maar is de 550watt voeding genoeg

de voeding die ik heb gekozen is een 500watts A-merk voeding en die is goed
op een voeding moet je NIET besparen die dingen kunnen letterlijk je pc omzeep helpen
dus hou het op die corsair voeding die is goed!

ook al zeggen ze dat de voeding 550watts is hoeft niet betekenen dat de voeding deze constant kan leveren
ik durf te wedden de voeding die ik heb gekozen krachtiger is dan de gene die jij nu kiest

bij voedingen is het zo wat je krijgt is wat je koopt

Laatst bewerkt:
Ik wil de upgrade kit(eerder genoemd) + een 1gb videokaart kopen kan dat danop een 350watt voeding?

Laatst bewerkt:
nogmaals het VRAM (video geheugen) heeft vrij weinig te maken met hoe goed de videokaart kan gamen
je kan dus alsnog met 1GB vram games niet goed spelen het bellangerijkst bij een game videokaart is de CHIP zelf en de bussbreedte
een game videokaart kost rond de 100 euro deze kan ook minder dan 1GB vram hebben

een Geforce GT520 met 1GB Vram zal het altijd slechter doen dan een GTX460 met 786MB vram en dit komt puur door de chip
verder heeft een standaard game videokaart minimaal 450 watts voeding nodig (en dan hebben wij het over A-merk voeding)

verder zat er al een game videokaart in de upgrade kit die ik je had gegeven de HD7750 is een instap game kaart
en ja die heeft 1GB vram hoewel dit niet echt de reden is waarom je kunt gamen

Laatst bewerkt:
dat is geen game videokaart...
lees je wel wat ik had geschreven?
de HD7750 is op dit moment de goedkoopste game kaart die je kunt krijgen
en ja die zal het wel kunnen...

Laatst bewerkt:
Aangezien het hier steeds meer over een ander systeem gaat heb ik topic verplaatst en er een andere titel aangegeven.

Verplaatst van Hardware/moederbord --> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.:thumb:

Wat is dan het verschil tussen videokaart en game videokaart?

dat je met een game videokaart kunt gamen en met een workstation kaart niets meer dan een beetje videotjes en mail werk kan doen....
als jij met die HD5450 wilt gaan gamen dan gaan je games zeer traag werken en zul je op extra laag moeten spelen
en dat kan het spel niet speelbaar doen maken

Laatst bewerkt:
dus met een gewone videokaart kan ik niet goed gta iv of call of duty mw3 spelen

klopt de HD5450 is geen game kaart maar een workstation kaart (voor de werkvloer die geen grafische kracht nodig heeft)
een beetje huis tuin een keuken pc heeft er meschien baat bij jij echter niet want jij wilt degenlijk kunnen gamen

het geheugen van de videokaart heeft vooral met de resoluties te maken maar als je chip niet krachtig genoeg is voor de game zelf
dan heb je niks aan die hoge resoluties!

Laatst bewerkt:
is de NVIDIA GeForce GT 420 een game videokaart???

Laatst bewerkt:
nee... die is zelfs zwakker dan de HD5450
kijk ook een beetje naar de prijs van een videokaart een game kaart kost minimaal 100 euro
de goedkoopste game kaart van nvidia op dit moment is de GTX550 en die van AMD is de HD7750

of je moet tweede hands opzoek gaan naar een videokaart
in iedergeval heb je zoiezo een nieuwe voeiding nodig hoe je het ook went of keerd!

ik kan je zelfs een hele was lijst met videokaartjes geven van slecht naar goed
GT420 <HD5450 < HD6570 = GT520 < HD6670 hierna kom je in de gamesegment HD7750 < GTX550 < HD7770 < GTX560 TI < HD6950 < GTX570 = HD6970 < HD7870 < GTX580 = HD7950 < HD7970

Laatst bewerkt:
dus de NVIDIA GeForce GT 420 is geen game videokaart?
maar ik kan er wel gewoon goed op gamen.

klikerdeklik
kijk even naar de test resultaten je ziet daar een rijtje van FPS (fps staat voor frames per seconde) als het FPS lager dan 30 is dan ondervind je LAG
LAG is slow response dat maakt een game ONSPEELBAAR

een GOEDE gamer die shooters speelt wilt het liefst een FPS van 60
conclusie de kaart (GT420) is GEEN game kaart!

dus nee je kan er NIET goed laat staan Uberhaupt niet op gamen

Laatst bewerkt:
nee... die is zelfs zwakker dan de HD5450
kijk ook een beetje naar de prijs van een videokaart een game kaart kost minimaal 100 euro
de goedkoopste game kaart van nvidia op dit moment is de GTX550 en die van AMD is de HD7750

of je moet tweede hands opzoek gaan naar een videokaart
in iedergeval heb je zoiezo een nieuwe voeiding nodig hoe je het ook went of keerd!

ik kan je zelfs een hele was lijst met videokaartjes geven van slecht naar goed
GT420 <HD5450 < HD6570 = GT520 < HD6670 hierna kom je in de gamesegment HD7750 < GTX550 < HD7770 < GTX560 TI < HD6950 < GTX570 = HD6970 < HD7870 < GTX580 = HD7950 < HD7970

je bent de gtx590 nog vergeten en de gtx550ti

@gamerpc voor gamen kun je ook nog kiezen voor deze videokaart http://azerty.nl/8-2965-435604/asus-engtx550-ti-di-1gd5-gra.html want die is iets beter als de 7750

Als je met een gt 420 op high gaat spelen op een hoge resolutie dan vraag je gewoon om problemen ... ( videokaart brandt gewoon letterlijk door in zeldzame gevallen )
Je kan met een gt420 met een fijne fps op medium spelen op een resolutie van ong 1024x ..... of 1280x...... zonder aa msaa triple buffering enz enz ( shadows niet vergeten uit te zetten )

Ik heb hier nog een gt220 waarmee ik zelfs crysis op high/custom - zonder de details erbij speel met een goeie fps
kan bijna elk spel aan op medium/high - nieuwste van de nieuwste gaat alleen op medium/low alle details uit .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan