Wat is nou beter, FAT32 of NTFS op een 16GB USB2 stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb afgelopen middag een USB-Stick van 32GB bij de Aldi gekocht.

Ik moest de stick nog formateren, maar ik dacht dat in NTFS gedaan te hebben, maar na een andere format kwam ik op FAT32 uit en wil de stick niet meer terug.

Ik werk op Windows XP (Pro), maar nu lees ik dat die enkel in FAT32 wil formateren.

Ik dacht de USB stick terug te zetten naar de fabrieks stand, dus dat je nog moet formateren, zodat ik het nog eens duidelijk over kan doen, maar hoe?

Ik heb geen Windows 7, maar kan wel van een andere computer gebruik maken om dat te proberen.

Belangrijk in dit verhaal is dat ik soms bestanden ter grote van een DVD en groter er op wil kunnen plaatsen, ik hoorde van iemand dat FAT32 daar geen zin in heeft i.v.m. dat het maximaal 4GB per bestand grote aan zou kunnen, klopt dat?

Heeft iemand nog tips?

fat32 gaat inderdaad maar tot 4 Gb aan 1 bestand.
Ik zou het even via een andere pc proberen om te zetten en anders opstarten van de windows cdrom en daar formateren.

Hoi,

Via Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer zou het in Windows xp ook moeten kunnen.
Je kunt er daar voor kiezen de partitie eerst te verwijderen en hierna opnieuw aanmaken en formatteren in NTFS.

Onder Windows XP (Pro) blijft het op 2 computers FAT32, ik ga het ergens anders onder Windows 7 proberen, misschien dat het dan wel werkt.

Geen idee hoe ik zonder de computer te formatteren met een Windows XP Pro CD-Rom, de USB2 stick in NTFS kan formatteren, hoe werkt dat?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Via Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer zou het in Windows xp ook moeten kunnen.
Je kunt er daar voor kiezen de partitie eerst te verwijderen en hierna opnieuw aanmaken en formatteren in NTFS.

Hoe verwijder ik de patitie van een USB2 stick?

Ik heb het via de laatste methode gedaan, maar wel vertaal hulp van google gebruikt. ;)

Ik kan op de PC waar ik nu op internet wel downloaden, maar de USB poorten zijn stuk, dus die optie ging helaas niet.

Allemaal bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan