Wat is nou de beste???...

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo allemaal

ik was vandaag bij een maat en daar hadden ze het op een gegeven moment over virus scannen's

maar nu was mijn vraag wat is nu de beste virus scanner van het moment want ik heb zelf AVAST en dat bevalt me wel goed wel eens last van virusen maar die haalt hij er altijd netjes uit dus is dus wel een goede maar is dit wel de beste??? want ik hoorde bij mijn maat toch een paar vage namen voor bij komen die ook heel goed schijnen te zijn...

B.V.D

Niksen

Jah.. wat is goed?!

Het is net hoe je het bekijkt, laat ik even wat bekende op een rijtje zetten.

AVG
Werkt erg goed, is gratis en draait niet al te zwaar.

Norton Antivirus
Dure zaak, draait waarschijnlijk erg traag maar doet het heel veilig. Mocht je die willen nemen neem dan niet 2005 maar 2004 want de 05 versie heeft naar mijn id te veel rotzooi erbij mee.

Kaspersky
Goeie kwaliteit Antiv-Virus vind erg veel. Lastig in gebruik.

MacAfee
Doet het naar mijn idee matig, geen aanrader.

AVAST
Weet jij vast beter dan ik.

Kortom ik zou voor AVG gaan als je het gratis wil houden, je hebt dan een heel redelijke antivirus. Als je voor een betere maar tragere wil gaan dan neem je Norton. Ben je een 'pro' dan pak je Kaspersky erbij. :)

Greeetz,

Adriaan

McAffee slecht?

Wat de beste virusscanner is, is moeilijk te zeggen. Het is toch een momentopname. De ene keer is Norton wat eerder met ontdekken van virussen, de andere keer McAffee.

AVG is gratis doet het goed maar daar heb ik bij een systeemherstel een keer fikse problemen mee gehad. Bovendien is een gratis virusscanner meestal iets later met ontdekken van virussen.

Norton heb ik een tijdje gehad, doet het prima, is duur en inderdaad de laatste versie 2005 bevat een hoop extra rotzooi. Bovendien wil Norton soms moeilijk doen bij bepaalde programma's.

McAffee gebruik ik zelf, werkt prima en tegenwoordig ook gewoon in het Nederlands. In tegenstelling van de vorige inzender vind ik McAffee zeker niet slecht. Word gebruikt op o.a. universiteiten dus hoezo matig? Tegenwoordig Update McAffee ook gelijk wanneer het nodig is, dus prima scanner.

Wel een tip gebruik geen twee scanners door elkaar heen!

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Norton, McAfee en Norman antivirus gehad, maar nu gebruik ik Avast omdat Avast makkelijk is te bedienen, vaak genoeg geupdate wordt en, tja, het is gratis.

Maar de beste virusscanner is eigelijk iets wat per gebruiker per computer anders is. Je moet gewoon het een en ander proberen :D

Geplaatst door Webmaster007

Norton Antivirus
Dure zaak, draait waarschijnlijk erg traag maar doet het heel veilig. Mocht je die willen nemen neem dan niet 2005 maar 2004 want de 05 versie heeft naar mijn id te veel rotzooi erbij mee.

Greeetz,

Adriaan

Welke rotzooi heb jij het over dan?
Ik heb nergens last van:(

Met rotzooi bedoelt hij waarschijnlijk alle extra software die je erop krijgt. Bijvoorbeeld in je prullenbak. Toevallig heb ik dat ook gezien. Voor mij hoeft dat ook niet erbij.

Huh? Dat is Norton, geen extra software. Volgens mij zat dat ook al in versies voor 2005?

avast heeft dan ook xtra rotzooi
want als je hem download dan krijg je ook 6 verschillende lay-outs erbij

Klopt zat ook al in de versie van 2004. Maar goed ik moet die extra troep niet te hebben..........en nou ga ik lekker van de zon genieten!:cool:

Hmm, ik had kunnen reageren op de zogenaamde troep die Avast meegeeft (zijn overigens skins en geen layouts), maar uiteindelijk zou deze topic dan eindigen in een 'flaming war'.

Uiteindelijk geeft elke virusscanner extra software mee, maar dit word niet door iedereen gewaardeerd, maar door anderen weer wel. Je moet dus gewoon even kijken wat je het beste bevalt.
Of je vinkt gewoon even wat onderdelen uit bij de instalatie of deactiveert ze na de instalatie.

Voor zover ik weet zijn er 4 gratis anti-virusoplossingen:

AVAST, maar dat wist je al.
BITDEFENDER, heb ik nog nooit gebruikt, maargoed hij is er
AVG, wel leuk, maar ik heb soms problemen met z'n updateservice
AV AntiVir, heb ik persoonlijk altijd de beste gevonden.

Om het ff handig te maken, de links:
Bitdefender, hier
Avast, hier
AVG, hier
AV AntiVir, hier

PS: Kmoet wel Raymond Bos gelijk geven, zoek ff op het forum in de antivirus-sektie ofzo, en je zal zien dat je niet de eerste bent. Hoort deze vraag daar ook niet eerder thuis?

Mvg, James
[EDIT]Hier een 5de.[/EDIT]:)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door James007
PS: Kmoet wel Raymond Bos gelijk geven, zoek ff op het forum in de antivirus-sektie ofzo, en je zal zien dat je niet de eerste bent. Hoort deze vraag daar ook niet eerder thuis?

Mvg, James

Inderdaad:) En daar gaat ie nu heen:)

Niet zo verstandig om een gratis virusscanner te nemen, daarmee loop je achter de feiten. De kans bestaat dat het virus eerder op je pc komt, maar goed dat risico neem je nu........

Geplaatst door PJnijm
Niet zo verstandig om een gratis virusscanner te nemen, daarmee loop je achter de feiten. De kans bestaat dat het virus eerder op je pc komt, maar goed dat risico neem je nu........

Dat lijkt me ietwat overdreven, verschillende testen bewijzen dat gratis virusscanners niet onderdoen in vergelijking met de betaalde versies. In dit topic staan diverse testsites: Klik -> Overzicht gratis virusscanners Bovendien zijn er diverse tevreden gebruikers op Helpmij te vinden die de gratis versies draaien. Ook ik mijn omgeving niets anders dan lof. Tot slot: ook de beste AV's laten wel eens steken vallen, 100% beveiliging bestaat niet, dat hangt ook mede af van het surf- en download-gedrag van de gebruiker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan