Wat is nou de id wan een stukje tekst in de html code

• Onderwerp starter Onderwerp starter GJvD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GJvD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Ik maak een website (met WYSIWYG) maar probeer eerst de zaken uit op een "test site"
Nu wil ik met een stukje javascript wat ik gevonden heb op http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/fluidtextresizer.htm een stukje tekst vergroten / verkleinen.
Zelfs als ik de hele body selecteer gebeurt er niets, ook niet als ik de id waar het om gaat beter specificeer zoals "div#container", "wb_mybody".
Kan iemand mij zeggen wat nu de id is van het stukje tekst wb_mybody of waarom het niet uit het javascript aan te sturen is?.
Volledige broncode te zien op http://members.ziggo.nl/g_jvandam/page1.html.

Het probleem zit hem niet in je javascript maar in de HTML. Dat programma van je zet de CSS (waarmee het uiterlijk van elementen wordt bepaald) rechtsreeks in de HTML elementen, zogenaamde inline CSS. Dit is normaal al een slecht idee omdat het in feit meer werk betekend en je site moeilijker maakt om te onderhouden, maar in dit geval betekent het ook nog eens dat dat script geen vat heeft op de grote van je tekst. Als je wilt dat dat script gaat werken moet je je site opnieuw opbouwen met een extern CSS stijlblad. Het liefst ook met een ander programma, een programma dat de <font> tag nog gebruikt is duidelijk niet meer bij de tijd. Je kunt kompozer eens proberen, da's ook nog eens gratis.

Ik denk dat het aan mij lag, want het eruit slopen van het font in het script was alleen even de stijl van de tekst aanpassen naar h6, ik had dit niet toegekent, nu wel gedaan (dat heb je he met beginners :o ).
Het maken van externe stijlen pagina kon ik ook in de opties selecteren en die zijn nu ook aangemaakt, dus zowel pagina1.html als pagina1.css
Maar dan doet t scriptje het nog niet, en zelfs ook nog steeds niet als ik de hele body selecteer :evil:
Dus alle meer hulp is welkom.

Dat ligt alweer aan de HTML, h6, h5 etc. moet je alleen gebruiken voor headings, oftewel koppen, niet voor gewone tekst. Het script zit kennelijk zo inelkaar dat het alleen normale tekst vergroot. Dat stuk tekst hoort tussen <p> (van paragraaf) te staan.

Laatst bewerkt:
Je had helemaal gelijk :D
Heb een tekst stijl gemaakt en toegevoegd die het wegschrijft als een <p> paragraaf en dan werkt de koppeling van het javascript wel.
Bedankt voor je hulp :thumb: , ik ga het toepassen in de echte site die ik aan het bouwen ben.

Kheb iets te vroeg gejuicht, op index pagina toegepast en die hele layout gaat aan de haal, en het stukkie tekst wordt zonder id geplaatst ???.
En elke keer als ik de tekst aanpas moet ik blijven zeggen dat ik de <p> tekst wil want het proggie houdt t niet vast.
Maar we zijn op de goede weg dus we gaan door tot t feilloos werkt.

Ik heb inmiddels een ander script gevonden en dat heb ik wel werkend gekregen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan