Wat is nou een goed website programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyd0g

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Ik wil graag een website programma met de talen die nodig zijn, en wat kan je allemaal mee. Prijs boeit me niet zo veel! :P

Da's wel aardig, dat de prijs helemaal niet belangrijk voor je is, want de prijs is namelijk inderdaad niet belangrijk.
Als je echt weet waar je mee bezig bent, werk je het beste met een paar simpele gratis tooltjes.
Daarover later in deze reactie.

Essentieel:
  1. gedegen kennis van HTML
  2. gedegen kennis van CSS
  3. eventueel kennis van JavaScript

Net zo essentieel:
  • Een onderwerp of thema of idee hebben en dat dan willen omzetten in een website, niet andersom.
  • Beetje gevoel voor een mooie grafische uitwerking (het mooie plaatje, zeg maar).
  • Website bouwen rondom informatie die voor een ànder interessant is, niet uitgaan van wat je zelf graag kwijt wil.

Als je dat allemaal beheerst (de techniek) en op een rijtje hebt staan (de tweede lijst), dan kun je een goede website bouwen
En dan moet je op zoek naar de volgende tools:
Een tekstverwerker, Notepad++ is ideaal; Notepad++ is gratis, net als veel anderen
Een css-tool, zoiets als Topstyle Lite (ook gratis)
De Webdeveloper toolbar van Chris Pederick en/of Firebug (beiden voor Firefox, of vergelijkbare tools), deze zijn buitengewoon handig en onmisbaar, de nadruk kan niet groot genoeg zijn.

Allemaal gratis en in mijn ogen allemaal veel belangrijker dan Dreamweaver, Expression web, Magix, Photoshop, of andere betaalde software.
En koop geen WYSIWYG-programma.

Volgen jouw moet ik dus gewoon lekker gaan leren trainen en beetje fantasie tonen.

zoals tecsman zegt is een goede optie,

Maar je zou ook websites kunnen maken met behulp van CMS systemen.
Bijvoorbeeld
- Joomla
- WordPress
- Drupal

CMS uitleg : CMS.

Zelf zou ik kiezen voor de optie van tecsman.

Ik hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.

Gr Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan