wat is nou goede software ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
door de bomen zie ik het bos niet meer.
om je pc te optimaliseren heb je zoveel proggies internet turbo clean dit clean dat enz. enz.
welk proggie doet nou echt goed ze werk en houd je pc in topconditie ?
bijvoorbeeld hitman pro is een totaalprogramma wat spyware van je pc fietst das dus een proggie wat denk ik wel werkt. maar wie weet een proggie wat ook je pc optimaliseert en wat ook werkt ?

Ja goede vraag

Op Nucia zegt men dat Hitman pro meer problemen maakt dan oplost.

Zelf leef ik een stuk gezonder dankzij Arovax Shield en Arovax Antispyware (beide zijn nog gratis).

Ik denk dat je die programma's die je PC optimaliseren maar moet vergeten. Windows is goed te tweaken met powertoys als je dat wilt.

Belangrijker is een goede install met de bestanden op de juiste plaats opgeborgen. Windows zet alles is document en settings en dat is niet het beste, wel het makelijkste. Daardoor loopt die map vol en moet hij telkens weer zoeken.

Eric.

P.S. En vooral geen programma's installeren die de boel vertragen en wees beducht voor Ccleaner voor je het weet ben je iets kwijt dat je had willen bewaren.
En laat je niet wijsmaken dat je PC harder gaat lopen als Ccleaner 50 mb weg gooit van je 160 gig grote schijf.
Noot: Ik heb een 160 gig HDD, mijn systeemschijf is maar 3 gig en als AVG scant kan ik gewoon door werken.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Ccleaner vanaf het moment dat het een beetje bekend is geraakt en heb tot op de dag van vandaag daar geen enkel probleem mee ondervonden.
Dus wanneer je dit soort programma's de grond in boort zijn enkele voorbeelden wel op z'n plaats.
Mijn persoonlijke ervaring met Arovax zijn niet erg fraai, maar is geen reden om ze af te raden bij en ander.
Wat betreft Hitman Pro moet ik je gelijkgeven, dat wordt gestaafd door eigen ervaringen EN hele slechte op zowel Nucia als helpmij.nl

Om dus weer even on topic te gaan:

Ik ben het helemaal met Eric eens wanneer je stelt dat een goede installatie van je OS het belangrijkste is.
Al dat "getweak" levert vaak meer ergernis dan snelheid op.

Laatst bewerkt:
@ A.j.

Gewaardeerde collega,

Mensen zoals jij en ik hebben geen problemen met Ccleaner. Vraag me niet wat die anderen doen, maar ik heb al meerdere helpmij vrienden moeten helpen die wat kwijt waren.

En bij mij heeft hij ook wel eens wat gemold, weet niet meer wat. Heb toen wel besloten het maar op Regcleaner te houden.

Maar ik geef toe erg gefundeerd is het niet.

Gelukkig zijn er mensen zoals jij om ons scherp te houden.

Eric.

Daar gaat het mij niet om.
Ben zelf altijd erg nieuwsgierig naar de reden waarom een "goedbedoeld" programma niet werkt naar behoren.
Misschien heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien bij Ccleaner.
Programma's als Ccleaner, Regcleaner, maar ook Spybot Search and Destroy moeten altijd met enige voorzichtigheid gebruikt worden.

Ergo kunnen we vsatstellen dat "het perfecte" programma voor opruimactie's niet echt bestaan en zijn ze in combinatie, met de nodige voorzichtigheid, goed te gebruiken.
Of de PC er sneller van wordt?
Opruimen is altijd goed, een regelmatige defragmentatie doet ook goed.

Als voorbeeld

Dit werkt op 1 PC bij mij.in Stealt

ZoneAlarm
Norton 2004
SpywareGuard
SpywareBlaster
en er naast
Ewido
Ad-Aware
Spyboth
CCleaner Regcleaner
Regcleaner

en op PC 2 in Stealt

Arovax Shield en Arovax Antispyware
AviraAntiVir
SpywareGuard
SpywareBlaster
Ewido
en er naast
Ad-Aware
Spyboth
CCleaner
Regcleaner

En heb op deze manier Weing/tot geen last +regelmatig Formateren

Laatst bewerkt:
Met combinaties van schoonmaakprogramma's moet je inderdaad een beetje oppassen.
Zelf gebruik ik CCleaner, RegCleaner en EasyCleaner en daarbij valt me bijvoorbeeld het volgende op:
  • Na het draaien van de registercleaner van CCleaner doen de registercleaners van RegCleaner en EasyCleaner ruim twee keer zolang over een registerscan dan normaal.
  • Na het verwijderen van overbodige bestanden met EasyCleaner geeft CCleaner tijdens het opschonen de melding dat Index.dat niet verwijderd kan worden - normaal krijg je die melding niet.
  • Na opschonen met CCleaner én EasyCleaner kunnen SpywareBlaster en Spybot S & D niet ge-update worden ("Er is een fout opgetreden, etc.").
Allemaal niet zo erg, want na opnieuw opstarten is alles weer OK.
Het geeft wél aan dat die programma's elkaar beïnvloeden en soms ook nog andere programma's.
Om al dit soort dingen te voorkomen gebruik ik ze nog steeds alle drie, maar niet tegelijkertijd:

attachment.php

Ik blijf het handig vinden om drie registercleaners te gebruiken. Uit wat ze vinden blijkt dat ze elkaar mooi aanvullen. En door het cleanen over drie dagen te spreiden zitten ze elkaar ook niet in de weg. :)
Ik gebruik dan trouwens alleen de registercleaners - opruimen van overbodige bestanden doet CCleaner automatisch bij elke systeemstart.

Guus.

Laatst bewerkt:
maw
regelmatig defragmenteren en schijfopruiming
en nieteveel van die flauwekul proggies erop zetten

vipertronic zei:
door de bomen zie ik het bos niet meer.
om je pc te optimaliseren heb je zoveel proggies internet turbo clean dit clean dat enz. enz.
welk proggie doet nou echt goed ze werk en houd je pc in topconditie ?
bijvoorbeeld hitman pro is een totaalprogramma wat spyware van je pc fietst das dus een proggie wat denk ik wel werkt. maar wie weet een proggie wat ook je pc optimaliseert en wat ook werkt ?

Het probleem is inderdaan dat er zoveel software voor is, en ook zoveel meningen erover, iedereen heeft zo zijn voorkeuren waarmee hij graag werkt.

Het zal dan ook gewoon proberen zijn welke je het beste bevalt, en deze aanhouden.

Hier wat links, staat ook weer het één en ander te lezen.

http://www.schoonepc.nl/

http://www.antispywareoffensief.nl/handleidingen.php

@BANDIT123: Heb je nog geen last van conflicten gehad? Want je pc is toch wel een beetje overbeveiligt. Ik deed dit vroeger ook.
Deze software staat op mijn pc om op te kuisen en te optimaliseren:
ccleaner (voluit crapcleaner)
system mechanic professional 6.0
regcleaner

Nielsvds zei:
@BANDIT123: Heb je nog geen last van conflicten gehad? Want je pc is toch wel een beetje overbeveiligt. Ik deed dit vroeger ook.
Deze software staat op mijn pc om op te kuisen en te optimaliseren:
ccleaner (voluit crapcleaner)
system mechanic professional 6.0
regcleaner

Nee hoor niks geen conflicten,anders had ik het er zo niet opgezet

BANDIT123 zei:
Nee hoor niks geen conflicten,anders had ik het er zo niet opgezet
Maar op voorhand kan je dat ook niet altijd weten. Dit komt zeker omdat je de realtime bescherming niet gebruikt.

Nielsvds zei:
Maar op voorhand kan je dat ook niet altijd weten. Dit komt zeker omdat je de realtime bescherming niet gebruikt.

realtime bescherming Staat aan

Vroeger had ik veel beveiligingsprogs ook met realtimebescherming aan en dit gaf wel conflicten. Normaal is enkel ewido ook voldoende.

Nielsvds zei:
Vroeger had ik veel beveiligingsprogs ook met realtimebescherming aan en dit gaf wel conflicten. Normaal is enkel ewido ook voldoende.

Lees nog even het antwoord van Lange Pier beste vriend.

Ewido is een leuke programma, maar in veel gevallen laat 'ie wat steekjes vallen. Net zoals ALLE andere programma's.
Daarom gebruiken veel van mijn collega's op dit Forum een combinatie.
De 1 gebruikt deze combinatie, de andere een heel andere.

A.J. zei:
Ewido is een leuke programma, maar in veel gevallen laat 'ie wat steekjes vallen. Net zoals ALLE andere programma's.
Daarom gebruiken veel van mijn collega's op dit Forum een combinatie.
De 1 gebruikt deze combinatie, de andere een heel andere.
Toch in weinig gevallen hoor. Kijk maar naar alle antispywareforums wordt altijd ewido aangeraden. Ewido is eigenlijk al een totale suite op zich.Kijk maar naar de site. Dan gebruik je eigenlijk dubbele programma's.

In dit soort discussie heb ik echt geen zin hoor.
Zo'n ja, nee verhaal.
Echt geen tijd voor.
Doe wat je goeddunkt en veel plezier ermee.

Teveel programma's is ook niet goed. Vertragen enkel je pc. Ik wou niet verder discussiëren gewoon een reactie plaatsen. Ik begrijp zijn punt (Lange Pier) wel maar overdrijven moet je zeker niet doen. Ik geef gerust toe wat je zegt klopt.Dit is alles wat ik nog wou zeggen.

Guus abc zei:
Die programma's maken gebruik van een scan-functie... als je ze EXACT op het zelfde moment laat draaien zoals je doet, lopen ze elkaar verschrikkelijk in de weg. => sloom, fouten

Op één systeem maar één scan tegelijk draaien. (dan kan het gaan van virusscanners tot rommelscanners tot spywarescanners)

Dat denk ik er toch van:)

• Niet te veel installeren.
  • Alles dat je niet gebruikt er onmiddelijk afgooien.
  • Heel kritisch staan tegenover zogenaamde totaaloplossingen. Die remmen meer af dan ze goed doen.
  • Van elk soort programma er maar één installeren zodat ze elkaar niet in de weg zitten.
  • Gebruik maken van de ingebouwde functies in Windows.
  • Om dat het Windows is, regelmatig formateren. :p:p:p

James:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan