Wat is remote assistance device??

Status
Niet open voor verdere reacties.

relaxed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hey!!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. Ik zat gisteravond achter mijn laptop en zag dat er ineens een handje die met zn vinger naar beneden wees...

Als ik erop ging staan kwam er te staan; remote control device. Ik schrok me een ongeluk, kan het zijn dat iemand op afstand meekijkt of gebruik van mn laptop maakt?? Ik kon het icoontje niet open klikken.

Nou moet is wel zeggen dat er ineens een programma van microsoft opstaat genaamd remote control assistance. Zou dit met elkaar te maken hebben?? Zat volgens mij bij de laatste windows update..

Hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is, ben niet zon ster met computers :D Ben erg geschrokken!

Bedankt alvast!

Bertus,

Maar jij denkt dat het wel dat programma van windows zelf was?? Dus niet iemand die ingebroken heeft op mijn pc?!

Weet jij of iemand misschien waar ik een plaatje van dat icoontje bijbehorend bij het programma van microsoft. Ik ben echt als de dood dat iemand meegekeken heeft.. Ik was namelijk aan het internetbankieren. En wie weet hoelang ze al meekijken dan.

Heel erg bedankt!!

heb je firewall,en heb je toestemming gegeven aan dat program?

nee, heb geen toestemming gegeven hiervoor. Tenminste geen systeembericht hiervoor gezien. Maar omdat ik dat icoontje ook helemaal niet kon openen in de taakbalk. systeem zat ook niet vast. Want hij gaf wel aan dat het een remote device controller was.

Misschien ongevraagd toegang genomen tot mijn laptop? Of is dit heel onwaarschijnlijk?

Bedankt!

....... kwam er te staan; remote control device......

Nou moet is wel zeggen dat er ineens een programma van microsoft opstaat genaamd remote control assistance. Zou dit met elkaar te maken hebben?? Zat volgens mij bij de laatste windows update..

Hoi,

In elk geval betekent een naar beneden wijzend handje, dat hij 'down' is en dus niet actief ....:thumb:

Mijn eerste gedachte is:
Remote control device heeft toch iets met een afstandbediening te maken? Maar die zal wel niet bij je HP geleverd zijn .....
Met welke windows-versie werk je? Want je kan de optie 'Remote assistance' (Ofwel in de nl-versies 'hulp op afstand') uitschakelen, maar dat gaat in Vista anders dan in XP.

Ja ik snap er niks van joh! Het vreemde is dat het ineens op dat moment dat icoontje verscheen. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Heb vandaag contact gehad met mijn internet provider. Weet niet of ze daadwerkelijk kunnen zien of er ingebroken is via mijn verbinding?! Ze vertelden iig dat er niks aan de hand was om mij zorgen over te maken.

Ga dr maar vanuit dat het hulp op afstand van microsoft was..

Kan iemand mij nog een goeie tip voor virusbeveiliging en spyware geven??

Bedankt voor de reacties iig!!

Greetzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan