Wat is SDram, Ddr, etc. Moet iets kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Beste lezer(s),
ik heb wat meer intern geheugen nodig, maar weet niet wat compatible is met mijn computer. Op marktplaats zie ik: SDram, Ddr, (so)dimm, etc. en ook verschillende snelheden.
Mijn computer: P2,350mhz, nu 128mb.
Bij voorbaat dank voor wat verheldering.
Groeten Jananda.

Sd ram = 133 mhz geheugen.
DDR= Over het algemeen wat meer gebruikt bij nieuwe computers Oa. 266,333,400 Mhz.

Sodimm= geheugen voor in een laptop

Er gaat waarschijlijk gewoon Sdram in.

dus vraag naar pc100 geheugen, 128 of 256 mb ram (=de hoeveelheid geheugen) op 168 pins sdram, enkelzijdig

gezien het zeldzamer worden van pc100 kan er ook pc133 in gezet worden. Echter meer kans op ellende vanwege niet altijd 100% compatible

succes

Welkom op Helpmij

Download Everest home edition .
Installeer en start het programma, je kunt bij Moederbord -> Moederbord zien welk geheugen je in de pc hebt.

Nog handiger is het geheugen eruit halen en meenemen naar de winkel, weet je zeker dat je het goede krijgt.

Beste lezers

Allen bedankt voor jullie reaktie!
D.m.v. Everest heb ik kunnen zien dat ik 2x64 sdram heb. Wil er 128 bij zetten. Als ik in de winkel om sdram vraag, krijg ik dan wat ik nodig heb?

Ik zou eerst eens kijken op je moederbord. Sommige oudere soorten hebben maar plaats voor 2 modules.

Gezien je al 2 in gebruik hebt zou ik dat eerst even controleren.

Als je vraagt naar SDram krijg je wel de goede.
Waarschijnlijk een PC133, veel winkels hebben nl. al geen PC100 meer.

Hallo Lucky Fred

Hallo, mag ik Fred zeggen?
Techie zegt dat 133 soms problemen geeft vanwege niet helemaal compatible. Kan dat echt bezwaren geven? Trouwens bedankt voor de tip om even mijn moederbord te checken!
Jananda

Ik heb zelf ook een p2 300MhZ pc gehad, dat was +/- 6 jaar geleden en toen kreeg ik al PC133 geheugen ipv PC100. Heb ik toen geen probleem mee gehad.

Is jouw PC jonger zal dat waarschijnlijk ook geen problemen opleveren.

Neem voor de zekerheid anders een module mee naar de winkel (die kun je loshalen door aan de bovenkant de klem omhoog te drukken en aan de onderkant omlaag). Haal wel even de stroom eraf. Wikkel hem dan even in een papiertje.

aan Fred

Oke Fred, bedankt voor de adviezen. Mijn pc is ook ong. zo oud.
Ik zal maar gewoon gaan shoppen en beschouw mijn vraag als opgelost.
Wellicht tot een volgende keer en
groeten van Jananda.

neem gewoon de hele kast mee naar de pc winkel en vraag ze het in te bouwen en te testen. normaal is dat zonder verdere kosten

gr joost

aan Techie/Joost

Oke Joost, ook bedankt voor je bijdrage(n).
Groeten Jananda.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan