Wat is verschil tussen bios update, -flash en driver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
111
Ik heb mijn aopen mobo opgewaardeerd van een Celeron 1.7 naar een p4 2.6 en 512 mb geheugen bijgeplaatst.
Nu zie ik hier http://www.findmysoft.com/drivers/Aopen-AX4PE-Max-1-06b-Beta-bios-driver.html dat er een bios driver gedownload kan worden voor dit moederbord.
Momenteel ondersteund mijn bios tot 400FSB maar met deze cpu kan er 800 FSB verwerkt worden.
Dus moet ik mijn bios updaten zodat die met die 800 FSB kan omgaan,
Ik heb er een gedownload die dit regelt.
Maar wat is nu wat.
Ik ben niet zeker wat ik nu moet doen.
Wie kan mij hier helpen?


Hoe
 
Weet je zeker dat het om precies dezelfde mobo gaat ? jij spreekt over 400mhz fsb en op die site over 533.
Persoonlijk zou ik zeggen, als je nog nooit een bios hebt geupdate of terug geflashed zou ik het nu zeker niet doen, en zeker niet met een beta bios die niet eens van de officiele site van aopen is. (ik heb niet gekeken of deze bios ook op hun site staat)
Je zult de eerste niet zijn die de comp bij het grof vuil kunt zetten na een mislukte bios update.
Tevens ligt het er ook aan of je geheugen die verhoging naar 800mhz aankan en je zult toch ook de fan sneller moeten laten draaien als je zo verhoogd voordat je cpu verbrand.
Mischien word dit alles wel met die update geregeld maar het is een beta en zoals gezegt ,, ik zou het niet wagen. begin ik niet eens over het voltage dat ook verhoogd moet.

Ga je er toch voor dan wens ik je geluk en vergeet niet eerst een backup van je huidige bios te maken moct je terug moeten flashen.
 
Weet je zeker dat het om precies dezelfde mobo gaat ? jij spreekt over 400mhz fsb en op die site over 533.]
De handleiding zegt 400/553 Mhz

Persoonlijk zou ik zeggen, als je nog nooit een bios hebt geupdate of terug geflashed zou ik het nu zeker niet doen, en zeker niet met een beta bios die niet eens van de officiele site van aopen is. (ik heb niet gekeken of deze bios ook op hun site staat)
Deze niet, dat is ook de reden van mijn onzekerheid. Wel een met versienr V1.04.09 maar de default versie is v 1.10?!
Je zult de eerste niet zijn die de comp bij het grof vuil kunt zetten na een mislukte bios update.
Mijn mobo beschikt over een "die-hard" bios.

Tevens ligt het er ook aan of je geheugen die verhoging naar 800mhz aankan [Ik heb 2x512mb geheugen
en je zult toch ook de fan sneller moeten laten draaien als je zo verhoogd voordat je cpu verbrand.Mijn \Mobo heeft een silent pc toepassing waarmee ik dit kan regelen

Mischien word dit alles wel met die update geregeld maar het is een beta en zoals gezegt ,, ik zou het niet wagen. begin ik niet eens over het voltage dat ook verhoogd moet.

Ga je er toch voor dan wens ik je geluk en vergeet niet eerst een backup van je huidige bios te maken moct je terug moeten flashen.

Ik heb ook nog een tip gekregen over dit bios
http://www.opendrivers.com/driver/2...max-bios-r1.10-for-windows-free-download.html
Wil iemand dit nog eens bekijken voor me?
 
ik heb mijn zoektocht voortgezet en toch een bios update gevonden op de officiele Aopensite. Dit bios is later uitgegeven dan het bios wat er nu op zit en moet de
dit is de omschrijving ervan.
Category Software / Description Version ReleaseDate Download
AX4PE Max
BIOS N/A R1.10 5/29/2003
559 KB
# CheckSum: BA9FH
# To improve FSB800 compatibility.

OS Support:Win2000, Win95, Win98, Win98SE, WinME, WinNT, WinXP

Vanwege mijn nieuwe processor heb ik deze nodig denk

Dit is de informatie van het BIOS, via Everest dat ik momenteel heb.
BIOS Eigenschappen:
Datum Systeem BIOS 12/23/02
Datum Video BIOS 08/21/02
Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap AX4PE Max R1.05 Dec.23.2002 AOpen Inc.
DMI BIOS Versie 6.00 PG
Uitgavedatum 12/23/2002
Capaciteit 512 KB
Specificaties Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot,

Omdat ik er geen ervaring mee heb zou ik het op prijs stellen als iemand met meer ervaring mij hierbij van tips en informatie zou willen voorzien.
Bij voorbaat mijn dank.
BB
 
Ik heb ondertussen her en der voldoende informatie gekregen dat ik het er wel op durf te wagen om mijn BIOS te Flashen met bovenstaande bestanden.
Jammer dat er geen helpmij vrijwilliger is die mij hierbij heeft kunnen helpen,
 
Jammer dat er geen helpmij vrijwilliger is die mij hierbij heeft kunnen helpen,

Ik zou zeggen : "Consider yourself warned".

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen ?
 
Ik zou zeggen : "Consider yourself warned".

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen ?


Ik ben voorlopig nog even bezig met een backup.
En Ii ben me ervan bewust dat het een ricico is .
Maar wie niet waagt die niet wint.
In dit geval is dat snelheidswinst
En als je geen fouten durft te maken kun je ook niets leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan