wat is volgende stap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hey,
Ik ben nu al een tijdje HTML aan het leren en kan er nu vrij goed mee overweg.
Wat is het volgende dat ik het beste kan leren?
Mvg Aquino

Volgens mij javascript. Ik heb dit helaas op school nooit gehad. Ondanks dat ik wel met php werk is dat soms een groot gemis.

Java is iets heel anders. Het is vervoor om bijvoorbeeld applicaties te maken. Aangezien we nu op het website gedeelte zitten wil je aarschijnlijk iets met websites doen. Dan heb je het over Javascript. Daarna zou ik bezig gaan met CSS en daarna PHP.

Een stukje over de verschillen van wikipedia
Veel mensen verwarren Java met JavaScript, maar in feite hebben de twee talen weinig met elkaar te maken. Hoewel beide talen op het eerste gezicht qua syntaxis op elkaar lijken, zijn er grote verschillen:
Uitvoerbaarheid: JavaScript is bedoeld als scriptingtaal en wordt daarom vaak geïnterpreteerd. Java wordt eerst naar bytecode gecompileerd en daarna door een virtuele machine (VM) uitgevoerd.
Relatie tot browser: Een scripttaal dient meestal als hulpmiddel bij een programma. In het geval van een browser dient JavaScript als middel om statische webpagina's te manipuleren. Java-applets zijn echter afzonderlijke programma's die in principe geen band hebben met de webpagina waarin ze verschijnen: ze draaien in een soort 'zandbak' ('sandbox') waar ze niet uit kunnen. Ondertekende Java-applets hebben deze 'sandbox' echter niet.
Strong-typed vs. Weakly-typed: JavaScript kent geen sterk getypeerde variabelen, wat betekent dat iedere gedeclareerde variabele ieder gegevenstype kan bevatten. In Java moet vooraf worden aangegeven welk gegevenstype een variabele kan bevatten, en als er een verkeerd gegevenstype wordt toegewezen aan een variabele, wordt daar tijdens het compileren melding van gemaakt. Bij het programmeren van kleine, eenvoudige applicaties vermindert het niet hoeven opgeven van datatypen de complexiteit van het coderen, en daarom is JavaScript meer geschikt voor korte, kleine applicaties. In grote applicaties is het belang van strong types veel groter, omdat het de programmeur in staat stelt in een vroeg stadium fouten op te sporen met betrekking tot verkeerd gebruik van gegevenstypen en onnodige conversies daartussen zelf in de hand kan houden.
Statische typering vs. Dynamische typering: JavaScript is dynamisch getypeerd, Java is statisch getypeerd. Dit wil zeggen dat typechecking in Java tijdens compilatie gebeurt, en in JavaScript at runtime.
Objectmodel: Java kent classes, JavaScript kent alleen Objecten. Java heeft dan ook een Objectmodel gebaseerd op class inheritance, JavaScript heeft een Objectmodel gebaseerd op prototype inheritance. Verder ondersteunt JavaScript duck-typing, dit in tegenstelling tot Java.

Ik wil inderdaad iets doen met websites of programmeren zover ik weet is html of xhtml en taal specifiek voor het structureren van websites terwijl je CSS gebruikt voor het uiterlijk. waarvoor gebruik je javascript dan?

Ik wil inderdaad iets doen met websites of programmeren zover ik weet is html of xhtml en taal specifiek voor het structureren van websites terwijl je CSS gebruikt voor het uiterlijk. waarvoor gebruik je javascript dan?
Van alles eigenlijk, je kunt er animaties mee maken, berekeningen mee uitvoeren en functionaliteit aan je site toevoegen, maar javascript is station 3, of verder, zeker niet station 2. Voordat je verder aat kun je je het beste in CSS verdiepen, met alleen HTML kun je alleen op heel onpractische manieren vormgeven, met CSS krijg je opeens een stuk meer mogelijkheden. Eigenlijk is het beter om HTML en CSS samen te leren. De twee onderste links in m'n handtekening zijn een goede plek om te beginnen.

Laatst bewerkt:
Ok dat dacht ik ook eerst dat dat het makelijkst heb nu deze website http://www.chiro-jongvalaar.tk volledig in xHTML gedaan. Ga me nu eerst wat bezig houden met CSS en daarna met JAVA en JAVAscript. Heb je ook kennis nodig van mysql en PHP

Java heb je voor verreweg de meeste websites niet nodig (ga maar eens na hoe vaak je zelf op een site komt waar je je Java plugin nodig hebt), of je PHP en mysql nodig hebt hangt af van wat je site moet kunnen en hoe groot hij wordt. Als je bijvoorbeeld wilt dat mensen reacties achter kunnen laten dan kan dat met PHP/Mysql, al kun je dan natuurlijk ook gewoon zoiets als Wordpress gebruiken dat je veel van het werk uit handen neemt.

Laatst bewerkt:
ik zou aan mijn website nog wel een inlogsysteem toevoegen dus denk dat php in zekere mate nodig is dan

CSS is de eerstvolgende stap lijkt me. Dan kun je de site vormgeven. Zelf ben ik na het leren van HTML begonnen met een WordPress website. Ik had een standaard template gepakt en ben daarvan de CSS stapsgewijs gaan aanpassen. Daarna ben ik de PHP van de site gaan aanpakken. Kortom, ik denk dat CSS stap 1 is en PHP stap 2.

bedankt voor de tip is er ergens een gratise inleidende cursus in CSS die nederlandstalig is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan